ALD koopt auto-abonnementenplatform Fleetpool

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
(Foto: ALD)

Met de overname van de Duitse onderneming breidt ALD zijn vloot uit met circa 10 duizend leaseauto’s. De leasemaatschappij gaat de kennis van Fleetpool gebruiken om digitale auto-abonnementen te ontwikkelen. Het Duitse bedrijf biedt sinds 2008 all-inclusive auto-abonnementen in Duitsland aan voor consumenten en bedrijven via zijn digitale platform. Het beheer van de abonnementen voor de korte en middellange termijn gebeurt online en omvat diensten als autoselectie, kredietbeoordeling en een digitale ondertekening van het contract voor een auto-abonnement. Het auto-abonnementenplatform hoopt in 2026 onder de vlag van de leasemaatschappij actief te zijn op 10 Europese markten.

Ambitie

De leasemaatschappij profiteert door de overname van Fleetpool van de kennis en technologie die het auto-abonnementenplatform in huis heeft, zegt ceo Tim Albertsen van ALD Automotive. “Zodoende kunnen wij onze ambities op het gebied van auto-abonnementen in Europa versnellen. Deze acquisitie zal onze positie in Europa verder versterken en bijdragen aan ons strategisch ontwikkelingsplan Move 2025. Dat is gericht op het versterken van ons concurrentievoordeel om een verwachte 2,3 miljoen aan contracten te hebben in 2025”, aldus Albertsen.

ALD Automotive beheert wereldwijd een vloot van 1,76 miljoen auto’s. ALD Nederland staat op de 6e plaats in de Automotive Leasemaatschappij Top 60.Bestel de Automotive Leasemaatschappij Top 60 hier.