Hellorider haalt miljoen euro aan investeringen op

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
De financiering is bedoeld voor werkgevers uit het klein-zakelijke segment (foto:Shutterstock)

Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De financiering is bedoeld voor fietsen voor klanten uit het klein-zakelijke segment (1-10 leasefietsen per klant) die geen bestaande relatie hebben met autoleasemaatschappijen. Zij kunnen rechtstreeks via Hellorider voor hun medewerkers een elektrische fiets leasen.

Directe lease-activiteiten in het klein-zakelijke segment betekenen voor Hellorider dat zij de fietsen zelf moet financieren. “Omdat de lease-aantallen nu relatief gering zijn en reguliere bankfinanciering voor kleine batches relatief duur is, hebben we aanvankelijk gekozen voor deze vorm van financiering. Dit past beter bij de stap-voor-stap-groei die we in het klein-zakelijke segment doormaken”, aldus Hellorider-ceo Jasper van Waalwijk. “Door de aanhoudende groei onderzoeken we op dit moment overigens wel welk financieringsmodel het beste past op de langere termijn.”

Naast de directe lease activiteiten bedient Hellorider ook de grootzakelijke markt met partners, zoals Leaseplan, Van Mossel Autolease en MHC Mobility, waarvoor het bedrijf de fietsleasemanagement verzorgt. Recent sloten ook Broekhuis Lease, Driessen Autolease en Oostendorp Autolease zich aan.

Hellorider haalt miljoen euro aan investeringen op | Fleet&Mobility

Hellorider haalt miljoen euro aan investeringen op

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
De financiering is bedoeld voor werkgevers uit het klein-zakelijke segment (foto:Shutterstock)

Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De financiering is bedoeld voor fietsen voor klanten uit het klein-zakelijke segment (1-10 leasefietsen per klant) die geen bestaande relatie hebben met autoleasemaatschappijen. Zij kunnen rechtstreeks via Hellorider voor hun medewerkers een elektrische fiets leasen.

Directe lease-activiteiten in het klein-zakelijke segment betekenen voor Hellorider dat zij de fietsen zelf moet financieren. “Omdat de lease-aantallen nu relatief gering zijn en reguliere bankfinanciering voor kleine batches relatief duur is, hebben we aanvankelijk gekozen voor deze vorm van financiering. Dit past beter bij de stap-voor-stap-groei die we in het klein-zakelijke segment doormaken”, aldus Hellorider-ceo Jasper van Waalwijk. “Door de aanhoudende groei onderzoeken we op dit moment overigens wel welk financieringsmodel het beste past op de langere termijn.”

Naast de directe lease activiteiten bedient Hellorider ook de grootzakelijke markt met partners, zoals Leaseplan, Van Mossel Autolease en MHC Mobility, waarvoor het bedrijf de fietsleasemanagement verzorgt. Recent sloten ook Broekhuis Lease, Driessen Autolease en Oostendorp Autolease zich aan.