‘Taxi Electric failliet door coronacrisis’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Taxi Electric zag het aantal ritten afnemen met 95 procent. (Foto: Shutterstock)

Taxibedrijf Taxi Electric heeft het faillissement aangevraagd vanwege de coronacrisis. Ondanks een gemeentelijke subsidie hield het elektrische taxibedrijf het hoofd niet boven water. Momenteel is 95 procent van de ritten weggevallen waardoor het bedrijf op dit moment niet levensvatbaar is. Directeur Wouter Deelman bereidt een doorstart voor. Dit meldt het Parool. 

Het faillissement zorgt ervoor dat honderd mensen hun baan verliezen, zegt Deelman. “Dat is onvermijdelijk. Wij kunnen het bedrijf niet in de lucht houden met slechts vijf procent van het werk dat we voorheen hadden.”

Tijdelijke pleister

Volgens Deelman duurt de crisis te lang voor Taxi Electric. Hij verwacht dat een herstel van de markt nog geruime tijd gaat duren. “We hebben looncompensatie aangevraagd, maar dat is maar een tijdelijke pleister. Als de maatregelen worden afgeschaald, dan duurt het te lang om weer op niveau te komen”, denkt hij.

Ondanks het faillissement blijft Taxi Electric voorlopig nog ritten uitvoeren. “Als mensen ons willen helpen kunnen ze het best met ons blijven rijden.” Naast Deelman zijn ook de andere aandeelhouders overtuigd van de mogelijkheden van het bedrijf. “Op dit moment vinden de gesprekken met de curator plaats voor een doorstart.”

‘Taxi Electric failliet door coronacrisis’ | Fleet&Mobility

‘Taxi Electric failliet door coronacrisis’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Taxi Electric zag het aantal ritten afnemen met 95 procent. (Foto: Shutterstock)

Taxibedrijf Taxi Electric heeft het faillissement aangevraagd vanwege de coronacrisis. Ondanks een gemeentelijke subsidie hield het elektrische taxibedrijf het hoofd niet boven water. Momenteel is 95 procent van de ritten weggevallen waardoor het bedrijf op dit moment niet levensvatbaar is. Directeur Wouter Deelman bereidt een doorstart voor. Dit meldt het Parool. 

Het faillissement zorgt ervoor dat honderd mensen hun baan verliezen, zegt Deelman. “Dat is onvermijdelijk. Wij kunnen het bedrijf niet in de lucht houden met slechts vijf procent van het werk dat we voorheen hadden.”

Tijdelijke pleister

Volgens Deelman duurt de crisis te lang voor Taxi Electric. Hij verwacht dat een herstel van de markt nog geruime tijd gaat duren. “We hebben looncompensatie aangevraagd, maar dat is maar een tijdelijke pleister. Als de maatregelen worden afgeschaald, dan duurt het te lang om weer op niveau te komen”, denkt hij.

Ondanks het faillissement blijft Taxi Electric voorlopig nog ritten uitvoeren. “Als mensen ons willen helpen kunnen ze het best met ons blijven rijden.” Naast Deelman zijn ook de andere aandeelhouders overtuigd van de mogelijkheden van het bedrijf. “Op dit moment vinden de gesprekken met de curator plaats voor een doorstart.”