Opel ontkent sjoemel-aantijgingen

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We hebben altijd meegewerkt aan de onderzoeken van Duitse en Europese instanties, en dat blijven we doen”, aldus Neumann. “Opel heeft in oktober 2015 al details gegeven aan de KBA (Duitse RDW, red) over onze motorsoftware, -kalibratie en -emissiestrategie. We zullen het publiek van meer informatie voorzien nadat we met de autoriteiten hebben gesproken.”

Verschillende fabrikanten zijn onder de loep komen te liggen sinds in september vorig jaar bekend werd dat Volkswagen sjoemelsoftware gebruikt in zijn dieselauto`s. 

Vrijwillige recall
De fabrikant gaat vanaf juni een vrijwillige recall starten om het verbruik en de uitstoot-nabehandeling van zijn dieselvoertuigen te optimaliseren. Om welke modellen en hoeveel auto’s het gaat, is niet bekend.

Vorige week meldden de Duitse media dat Opel software gebruikt om bij bepaalde parameters de uitstoot van voertuigen kunstmatig te verlagen. Volgens Neumann is dit een `verkeerde weergave` en `misinterpretatie` van de werkelijkheid.

Opel ontkent sjoemel-aantijgingen | Fleet&Mobility

Opel ontkent sjoemel-aantijgingen

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We hebben altijd meegewerkt aan de onderzoeken van Duitse en Europese instanties, en dat blijven we doen”, aldus Neumann. “Opel heeft in oktober 2015 al details gegeven aan de KBA (Duitse RDW, red) over onze motorsoftware, -kalibratie en -emissiestrategie. We zullen het publiek van meer informatie voorzien nadat we met de autoriteiten hebben gesproken.”

Verschillende fabrikanten zijn onder de loep komen te liggen sinds in september vorig jaar bekend werd dat Volkswagen sjoemelsoftware gebruikt in zijn dieselauto`s. 

Vrijwillige recall
De fabrikant gaat vanaf juni een vrijwillige recall starten om het verbruik en de uitstoot-nabehandeling van zijn dieselvoertuigen te optimaliseren. Om welke modellen en hoeveel auto’s het gaat, is niet bekend.

Vorige week meldden de Duitse media dat Opel software gebruikt om bij bepaalde parameters de uitstoot van voertuigen kunstmatig te verlagen. Volgens Neumann is dit een `verkeerde weergave` en `misinterpretatie` van de werkelijkheid.