Nuon schaft 3.500 EV’s aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt het Zweedse Vattenfall, moederbedrijf van Nuon, vandaag.

De elektriciteitsleverancier en laadpaalspecialist wil naar eigen zeggen een voorbeeld zijn voor zijn klanten. “We helpen onze klanten om elektrisch te rijden met onze laadpunten”, zegt Martijn Hagens, coo van Nuon en binnen Vattenfall verantwoordelijk voor E-mobility.

Het bedrijf investeert sinds 2009 in EV’s. “De basis om succesvol te kunnen zijn ligt er al grotendeels. Elektrisch rijden is aanzienlijk goedkoper dan fossiel rijden en we bouwen mee aan een laadinfrastructuur in Europa. Maar om ons wagenpark volledig over te kunnen schakelen zijn beschikbaarheid van verschillende autotypes en keuzevrijheid ontzettend belangrijk”, aldus Hagens.

Nog niet genoeg keuze
Hagens: “De trend naar betaalbaarder batterijen met een grotere actieradius is al ingezet, maar elektrische auto’s vragen nog wel steeds een forse financiële investering. En als je kijkt naar bedrijfswagens, dan is daar op dit moment nog niet genoeg keuze. Strengere CO2-emissie-eisen in Europa zouden autofabrikanten het vertrouwen kunnen geven dat het verder ontwikkelen van elektrische auto’s de toekomst heeft. Hopelijk met marktgroei en een ruimere keuze in auto’s tegen lagere prijzen tot gevolg.”

Het gaat om 1.700 voertuigen in Zweden, 1.100 in Duitsland en 750 in Nederland, variërend van personenwagens tot serviceauto’s en onderhoudsbusjes.

Nuon schaft 3.500 EV’s aan | Fleet&Mobility

Nuon schaft 3.500 EV’s aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt het Zweedse Vattenfall, moederbedrijf van Nuon, vandaag.

De elektriciteitsleverancier en laadpaalspecialist wil naar eigen zeggen een voorbeeld zijn voor zijn klanten. “We helpen onze klanten om elektrisch te rijden met onze laadpunten”, zegt Martijn Hagens, coo van Nuon en binnen Vattenfall verantwoordelijk voor E-mobility.

Het bedrijf investeert sinds 2009 in EV’s. “De basis om succesvol te kunnen zijn ligt er al grotendeels. Elektrisch rijden is aanzienlijk goedkoper dan fossiel rijden en we bouwen mee aan een laadinfrastructuur in Europa. Maar om ons wagenpark volledig over te kunnen schakelen zijn beschikbaarheid van verschillende autotypes en keuzevrijheid ontzettend belangrijk”, aldus Hagens.

Nog niet genoeg keuze
Hagens: “De trend naar betaalbaarder batterijen met een grotere actieradius is al ingezet, maar elektrische auto’s vragen nog wel steeds een forse financiële investering. En als je kijkt naar bedrijfswagens, dan is daar op dit moment nog niet genoeg keuze. Strengere CO2-emissie-eisen in Europa zouden autofabrikanten het vertrouwen kunnen geven dat het verder ontwikkelen van elektrische auto’s de toekomst heeft. Hopelijk met marktgroei en een ruimere keuze in auto’s tegen lagere prijzen tot gevolg.”

Het gaat om 1.700 voertuigen in Zweden, 1.100 in Duitsland en 750 in Nederland, variërend van personenwagens tot serviceauto’s en onderhoudsbusjes.