Netbeheerders ontwikkelen samen snellere aansluitmodule laadpalen

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
De verwachting is dat aan het eind van het tweede kwartaal de CAM standaard is. (Foto: Shutterstock)

Deze week is de eerste laadpaal aangesloten met de nieuwe aansluitmodule, CAM, op het terrein van ELaadNL in Arnhem. “In de zoektocht naar een eenvoudigere aansluiting is dit een mooi resultaat. Dit vereenvoudigt het werk, waarmee de uitrol van laadinfrastructuur wordt versneld”, aldus Onoph Caron, directeur van ElaadNL.

Drie keer

De nieuwe modules zijn compacter en zorgen ervoor dat er veiliger en sneller kan worden aangesloten, aldus de drie netbeheerders. Volgens hen wordt er veel tijd bespaard doordat laadpalen drie keer zo snel gemonteerd kunnen worden.

De verwachting is dat aan het eind van het tweede kwartaal de huidige modules niet meer worden gebruikt en uitsluitend de CAM standaard is. De montage van de CAM is makkelijker, volgens de netbeheerders, omdat veel technische onderdelen al in de fabriek zijn voorgemonteerd.  

Zoeken

“Het tempo van de energietransitie neemt toe en dat brengt een grote opgave met zich mee. Daarom is het belangrijk dat we als netbeheerders samen optrekken en naar oplossingen zoeken voor de hoeveelheid werk die de komende jaren uitgevoerd moet worden”, aldus Marlies Visser, coo van Liander namens de drie bedrijven. 

Netbeheerders ontwikkelen samen snellere aansluitmodule laadpalen | Fleet&Mobility

Netbeheerders ontwikkelen samen snellere aansluitmodule laadpalen

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
De verwachting is dat aan het eind van het tweede kwartaal de CAM standaard is. (Foto: Shutterstock)

Deze week is de eerste laadpaal aangesloten met de nieuwe aansluitmodule, CAM, op het terrein van ELaadNL in Arnhem. “In de zoektocht naar een eenvoudigere aansluiting is dit een mooi resultaat. Dit vereenvoudigt het werk, waarmee de uitrol van laadinfrastructuur wordt versneld”, aldus Onoph Caron, directeur van ElaadNL.

Drie keer

De nieuwe modules zijn compacter en zorgen ervoor dat er veiliger en sneller kan worden aangesloten, aldus de drie netbeheerders. Volgens hen wordt er veel tijd bespaard doordat laadpalen drie keer zo snel gemonteerd kunnen worden.

De verwachting is dat aan het eind van het tweede kwartaal de huidige modules niet meer worden gebruikt en uitsluitend de CAM standaard is. De montage van de CAM is makkelijker, volgens de netbeheerders, omdat veel technische onderdelen al in de fabriek zijn voorgemonteerd.  

Zoeken

“Het tempo van de energietransitie neemt toe en dat brengt een grote opgave met zich mee. Daarom is het belangrijk dat we als netbeheerders samen optrekken en naar oplossingen zoeken voor de hoeveelheid werk die de komende jaren uitgevoerd moet worden”, aldus Marlies Visser, coo van Liander namens de drie bedrijven.