Roadguard mogelijk ook voor zakelijke markt

Redactie Redactie
• Laatste update:

De app van Roadguard is in mei gelanceerd. Er is geen abonnement nodig en de app is niet gebonden aan een kenteken of persoon. Viola Teepe, woordvoerder bij Centraal Beheer, stelt dat er nog 1,5 miljoen automobilisten in Nederland rondrijden die niets hebben geregeld rondom pechhulp. “We verwachten dan ook dat een grote groep geïnteresseerd is in ons product.”

Voorlopig richt Centraal Beheer zich met de pechhulpdienst – waarvoor je alleen betaalt als je daadwerkelijk gebruik van de dienst maakt – zich alleen op particulieren. “We kijken wel naar mogelijke zakelijke samenwerkingen.”

De meest voorkomende pechgevallen zijn volgens Centraal Beheer een lekke band, een lege accu en problemen door verkeerd tanken. Op de vraag of mensen niet zekerheid willen dat ze niet voor onverwachte kosten komen te staan, antwoordt Teepe: “Het is een keuze. Gemiddeld heeft een autobezitter één keer in de vier jaar pech. Maar je betaalt wel doorlopend voor je pechhulpabonnement. Wat uiteindelijk goedkoper is, verschilt per persoon. Wij denken in ieder geval dat deze aanpak past in de transitie van betalen naar gebruik.”

Roadguard mogelijk ook voor zakelijke markt | Fleet&Mobility

Roadguard mogelijk ook voor zakelijke markt

Redactie Redactie
• Laatste update:

De app van Roadguard is in mei gelanceerd. Er is geen abonnement nodig en de app is niet gebonden aan een kenteken of persoon. Viola Teepe, woordvoerder bij Centraal Beheer, stelt dat er nog 1,5 miljoen automobilisten in Nederland rondrijden die niets hebben geregeld rondom pechhulp. “We verwachten dan ook dat een grote groep geïnteresseerd is in ons product.”

Voorlopig richt Centraal Beheer zich met de pechhulpdienst – waarvoor je alleen betaalt als je daadwerkelijk gebruik van de dienst maakt – zich alleen op particulieren. “We kijken wel naar mogelijke zakelijke samenwerkingen.”

De meest voorkomende pechgevallen zijn volgens Centraal Beheer een lekke band, een lege accu en problemen door verkeerd tanken. Op de vraag of mensen niet zekerheid willen dat ze niet voor onverwachte kosten komen te staan, antwoordt Teepe: “Het is een keuze. Gemiddeld heeft een autobezitter één keer in de vier jaar pech. Maar je betaalt wel doorlopend voor je pechhulpabonnement. Wat uiteindelijk goedkoper is, verschilt per persoon. Wij denken in ieder geval dat deze aanpak past in de transitie van betalen naar gebruik.”