Ruimte in bestelauto's beter benutten

Thema Mobiliteitsconcepten | Brenger

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Brenger is een platform waarop vervoerswensen van consumenten gekoppeld worden aan bestelautoritten. Op die manier wordt de laadruimte in die bestelauto’s optimaal benut. “De eigenaar van een bestelauto kan op ons platform aangeven welke routes de auto regelmatig rijdt”, zegt Derk van der Have, samen met Wisse Koedam oprichter van het platform. “Wie iets te vervoeren heeft, doet een aanvraag op de site en chauffeurs op die route ontvangen een opdracht.” 

Tot nu voeren vooral kleine koeriersbedrijven ritten uit voor Brenger. Via het platform worden wekelijks zo’n 150 ritten gereden, van gemiddeld 108 kilometer. Vaak gaat het om goederen die op Marktplaats zijn gekocht. “Brenger is veel goedkoper dan meubeltransportbedrijven”, zegt Van der Have. “Zij leveren punctualiteit en service; wij vragen onze klanten om zelf de zending uit te laden en te sjouwen.” Prijzen zijn afhankelijk van de grootte van de zending, datum en afstand, maar ook van hoeveel ‘brengers’ er in het gebied aanwezig zijn. “We houden de prijzen bewust laag, zodat het nooit de moeite wordt om alleen voor ons te rijden: het gaat ons om het vullen van lege ruimte op ritten”, aldus Van der Have. 

Brenger zegt te werken aan een oplossing voor het koppelen van grotere wagenparken aan het platform. “Bedrijven die graag hun capaciteit beter willen benutten vragen we contact met ons op te nemen, dan kijken we samen hoe we transport goedkoper en duurzamer kunnen maken.”ed

Thema Mobiliteitsconcepten | Brenger | Fleet&Mobility
Ruimte in bestelauto's beter benutten

Thema Mobiliteitsconcepten | Brenger

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Brenger is een platform waarop vervoerswensen van consumenten gekoppeld worden aan bestelautoritten. Op die manier wordt de laadruimte in die bestelauto’s optimaal benut. “De eigenaar van een bestelauto kan op ons platform aangeven welke routes de auto regelmatig rijdt”, zegt Derk van der Have, samen met Wisse Koedam oprichter van het platform. “Wie iets te vervoeren heeft, doet een aanvraag op de site en chauffeurs op die route ontvangen een opdracht.” 

Tot nu voeren vooral kleine koeriersbedrijven ritten uit voor Brenger. Via het platform worden wekelijks zo’n 150 ritten gereden, van gemiddeld 108 kilometer. Vaak gaat het om goederen die op Marktplaats zijn gekocht. “Brenger is veel goedkoper dan meubeltransportbedrijven”, zegt Van der Have. “Zij leveren punctualiteit en service; wij vragen onze klanten om zelf de zending uit te laden en te sjouwen.” Prijzen zijn afhankelijk van de grootte van de zending, datum en afstand, maar ook van hoeveel ‘brengers’ er in het gebied aanwezig zijn. “We houden de prijzen bewust laag, zodat het nooit de moeite wordt om alleen voor ons te rijden: het gaat ons om het vullen van lege ruimte op ritten”, aldus Van der Have. 

Brenger zegt te werken aan een oplossing voor het koppelen van grotere wagenparken aan het platform. “Bedrijven die graag hun capaciteit beter willen benutten vragen we contact met ons op te nemen, dan kijken we samen hoe we transport goedkoper en duurzamer kunnen maken.”ed