Hoofdredactioneel | Doorbraak

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

In Nederland zal de markt er in 2035 wel aan gewend zijn geraakt om alleen nieuwe batterijauto’s te kunnen kopen.

De infrastructuur ligt er en iedereen kent wel een paar mensen die, meestal tot tevredenheid, ­elektrisch ­rijden.

Hoe anders is dat op de bestelautomarkt. Er is nog nauwelijks ervaring en de subsidie van maxinaal 5.000 euro is nog lang niet toereikend, zeggen ­kenners in deze editie van Fleet&Mobility.

Het aanbod is nog te beperkt en er worden vraag­tekens gezet bij de haalbaarheid van een ‘EV-only’ verkoop in 2035. De grijskentekenmarkt is niet onder de indruk van de stimuleringsmaatregelen, maar wel van de milieuzones in de binnensteden die steeds strenger zullen worden. Is de markt er op tijd klaar voor? Onder andere die vraag proberen we te beantwoorden in dit themanummer Bestelauto’s.

Hoofdredactioneel | Doorbraak | Fleet&Mobility

Hoofdredactioneel | Doorbraak

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

In Nederland zal de markt er in 2035 wel aan gewend zijn geraakt om alleen nieuwe batterijauto’s te kunnen kopen.

De infrastructuur ligt er en iedereen kent wel een paar mensen die, meestal tot tevredenheid, ­elektrisch ­rijden.

Hoe anders is dat op de bestelautomarkt. Er is nog nauwelijks ervaring en de subsidie van maxinaal 5.000 euro is nog lang niet toereikend, zeggen ­kenners in deze editie van Fleet&Mobility.

Het aanbod is nog te beperkt en er worden vraag­tekens gezet bij de haalbaarheid van een ‘EV-only’ verkoop in 2035. De grijskentekenmarkt is niet onder de indruk van de stimuleringsmaatregelen, maar wel van de milieuzones in de binnensteden die steeds strenger zullen worden. Is de markt er op tijd klaar voor? Onder andere die vraag proberen we te beantwoorden in dit themanummer Bestelauto’s.