Autobranche pleit weer voor kilometerheffing

Redactie Redactie
• Laatste update:

De organisatie weet zich gesteund door de Bovag en branchevereniging Transport & Logistiek Nederland, maar hoeft waarschijnlijk niet op politieke bijval te rekenen. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft immers net verkondigd dat er in het tijdvak van 1 juli tot 1 november 30 procent minder file stond dan in dezelfde vier maanden van 2010.

Bij monde van adjunct-directeur Olaf de Bruijn waarschuwt RAI Vereniging echter dat deze situatie slechts tijdelijk is: “Als de economie aantrekt, staat alles weer vast. De verbreding van het wegennet alleen kan dit niet voorkomen”. Hij wil het punt daarom toch weer op de politieke agenda hebben, zelfs nu Het Nieuwe Werken effect krijgt. Directeur Willem de Jager van Telewerkforum/HNW schat dat thuiswerkers per week 150 miljoen kilometer spits mijden.

De Verkeersinformatiedienst (VID) betwijfelt of dit effect blijvend is. Daarvoor in de plaats komen weggebruikers die eerst per OV reisden of verder van hun werk zijn gaan wonen en nu hun kans schoon zien, denkt men bij de VID.

Autobranche pleit weer voor kilometerheffing | Fleet&Mobility

Autobranche pleit weer voor kilometerheffing

Redactie Redactie
• Laatste update:

De organisatie weet zich gesteund door de Bovag en branchevereniging Transport & Logistiek Nederland, maar hoeft waarschijnlijk niet op politieke bijval te rekenen. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft immers net verkondigd dat er in het tijdvak van 1 juli tot 1 november 30 procent minder file stond dan in dezelfde vier maanden van 2010.

Bij monde van adjunct-directeur Olaf de Bruijn waarschuwt RAI Vereniging echter dat deze situatie slechts tijdelijk is: “Als de economie aantrekt, staat alles weer vast. De verbreding van het wegennet alleen kan dit niet voorkomen”. Hij wil het punt daarom toch weer op de politieke agenda hebben, zelfs nu Het Nieuwe Werken effect krijgt. Directeur Willem de Jager van Telewerkforum/HNW schat dat thuiswerkers per week 150 miljoen kilometer spits mijden.

De Verkeersinformatiedienst (VID) betwijfelt of dit effect blijvend is. Daarvoor in de plaats komen weggebruikers die eerst per OV reisden of verder van hun werk zijn gaan wonen en nu hun kans schoon zien, denkt men bij de VID.