‘Belasting privégebruik zakelijke deelauto moet omlaag’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Op dit moment geldt één vast tarief. Volgens het OCDM is de doelstelling van 100 duizend deelauto’s in 2018 niet haalbaar als er geen uitzondering wordt gemaakt in de fiscaliteit.

Soms kunnen werknemers de poolauto van de zaak huren voor privégebruik in de avonden en weekenden. Monique Verhoef is specialist duurzame mobiliteit bij het collectief en stelt dat die optie nu niet aantrekkelijk is vanwege de verplichte hoge vaste tarieven. “Terwijl juist de combinatie van zakelijk en privé autodelen veel potentie heeft. De zakelijk autodeler gebruikt de auto vooral tijdens kantooruren, de privé autodeler in de avonduren en het weekend.”

‘Belasting privégebruik zakelijke deelauto moet omlaag’ | Fleet&Mobility

‘Belasting privégebruik zakelijke deelauto moet omlaag’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Op dit moment geldt één vast tarief. Volgens het OCDM is de doelstelling van 100 duizend deelauto’s in 2018 niet haalbaar als er geen uitzondering wordt gemaakt in de fiscaliteit.

Soms kunnen werknemers de poolauto van de zaak huren voor privégebruik in de avonden en weekenden. Monique Verhoef is specialist duurzame mobiliteit bij het collectief en stelt dat die optie nu niet aantrekkelijk is vanwege de verplichte hoge vaste tarieven. “Terwijl juist de combinatie van zakelijk en privé autodelen veel potentie heeft. De zakelijk autodeler gebruikt de auto vooral tijdens kantooruren, de privé autodeler in de avonduren en het weekend.”