Straatverbod Stint raakt Friesland Lease

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De leaseprijs van een Stint ligt rond de 200 euro per maand. (Foto: Friesland Lease)

Friesland Lease wordt zwaar geraakt door het straatverbod van de Stint, dat bevestigt directeur Jan Baljeu. “We hebben bijna 700 Stints in onze vloot en die staan nu stil. Dat heeft financiële consequenties”, geeft Baljeu toe.

Hij snapt dat de Stint momenteel onder een vergrootglas ligt. “Er is een vreselijk ongeluk gebeurd. We hebben begrip voor het besluit van de Minister, wij willen ook zeker weten dat het voertuig veilig is. Wij horen van veel kinderdagverblijven dat er nog steeds vertrouwen in het product is en dat ze er van balen dat ze het nu niet kunnen gebruiken.”

Baljeu hoopt dat er snel wat met de bevindingen van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kan worden gedaan. “Die hebben op basis van een verkennend onderzoek de Stint verboden. Wij merken aan onze klanten dat er een enorm probleem is ontstaan. Wij hebben bij veel dagverblijven directe hulp geboden met alternatieven in de vorm van een auto, maar dat is geen goed alternatief voor een Stint.”

Baljeu hoopt dat de fabrikant van de Stint en de betrokken ministeries snel een oplossing vinden voor de huidige situatie. “Alle mogelijkheden worden nu onderzocht en er wordt hard gewerkt door de fabrikant aan een veilige oplossing”. Vanuit financieel oogpunt zou het voor Friesland Lease erg kostbaar zijn als het verbod gehandhaafd wordt (de Stint kost ongeveer 200 euro per maand in de lease, red).

Lees meer op Automotive Management.

Straatverbod Stint raakt Friesland Lease | Fleet&Mobility

Straatverbod Stint raakt Friesland Lease

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De leaseprijs van een Stint ligt rond de 200 euro per maand. (Foto: Friesland Lease)

Friesland Lease wordt zwaar geraakt door het straatverbod van de Stint, dat bevestigt directeur Jan Baljeu. “We hebben bijna 700 Stints in onze vloot en die staan nu stil. Dat heeft financiële consequenties”, geeft Baljeu toe.

Hij snapt dat de Stint momenteel onder een vergrootglas ligt. “Er is een vreselijk ongeluk gebeurd. We hebben begrip voor het besluit van de Minister, wij willen ook zeker weten dat het voertuig veilig is. Wij horen van veel kinderdagverblijven dat er nog steeds vertrouwen in het product is en dat ze er van balen dat ze het nu niet kunnen gebruiken.”

Baljeu hoopt dat er snel wat met de bevindingen van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kan worden gedaan. “Die hebben op basis van een verkennend onderzoek de Stint verboden. Wij merken aan onze klanten dat er een enorm probleem is ontstaan. Wij hebben bij veel dagverblijven directe hulp geboden met alternatieven in de vorm van een auto, maar dat is geen goed alternatief voor een Stint.”

Baljeu hoopt dat de fabrikant van de Stint en de betrokken ministeries snel een oplossing vinden voor de huidige situatie. “Alle mogelijkheden worden nu onderzocht en er wordt hard gewerkt door de fabrikant aan een veilige oplossing”. Vanuit financieel oogpunt zou het voor Friesland Lease erg kostbaar zijn als het verbod gehandhaafd wordt (de Stint kost ongeveer 200 euro per maand in de lease, red).

Lees meer op Automotive Management.