Groei leasedivisie helpt Louwman aan zwarte cijfers

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Louwman stapte in Caetano-bussen. (Foto: Louwman)

Het bedrijf noteerde onder aan de streep een nettowinst van 2,2 miljoen euro. In 2019 was er een verlies van ruim 6 miljoen euro. De omzet bleef met 1,37 miljard euro ongeveer gelijk. Dat blijkt uit het jaarverslag van Teijlingerhorst, de holdingmaatschappij waaronder alle Louwman-bedrijven vallen, zoals het importschap van Toyota, Lexus en Suzuki, Louwman Dealer Group, Louwman Exclusive, Alcredis, Auto.nl, Mmedia, Yokohama Nederland en Welzorg. 

Over het verwachte resultaat over 2021 kan communicatiedirecteur Ted van Dam geen uitspraken doen. Het eerste kwartaal was moeilijk, het tweede veel beter. “We zien nu enerzijds dat de markt voor occasions en bedrijfswagens booming is. Ook groeien we hard met onze mobiliteitsdiensten, zo hebben we een verdubbeling gezien van de omzet van Fietsvoordeelshop en groeien we met onze mobiliteitsdiensten. Zeker onze leaseportefeuille groeit daarbij snel. Anderzijds hebben we in toenemende mate te maken met leveringsproblemen als gevolg van het wereldwijde chiptekort.”

Louwman meldde recent importeur te worden van Caetano-bussen, het lanceerde dit jaar deelautodienst Amigo en Fietsvoordeelshop.nl kocht een andere e-bikeretailer. Van Dam stelt dat de mobiliteitsmarkt dusdanig snel verandert dat het bedrijf blijft investeren in innovatieve projecten en bedrijven in de mobiliteitsindustrie. “De nieuwe activiteiten met Caetano/Toyota-bussen op waterstof en full electric zijn daar een mooi voorbeeld van”, besluit Van Dam.

Lees het hele artikel op automotive-online.nl.

Groei leasedivisie helpt Louwman aan zwarte cijfers | Fleet&Mobility

Groei leasedivisie helpt Louwman aan zwarte cijfers

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Louwman stapte in Caetano-bussen. (Foto: Louwman)

Het bedrijf noteerde onder aan de streep een nettowinst van 2,2 miljoen euro. In 2019 was er een verlies van ruim 6 miljoen euro. De omzet bleef met 1,37 miljard euro ongeveer gelijk. Dat blijkt uit het jaarverslag van Teijlingerhorst, de holdingmaatschappij waaronder alle Louwman-bedrijven vallen, zoals het importschap van Toyota, Lexus en Suzuki, Louwman Dealer Group, Louwman Exclusive, Alcredis, Auto.nl, Mmedia, Yokohama Nederland en Welzorg. 

Over het verwachte resultaat over 2021 kan communicatiedirecteur Ted van Dam geen uitspraken doen. Het eerste kwartaal was moeilijk, het tweede veel beter. “We zien nu enerzijds dat de markt voor occasions en bedrijfswagens booming is. Ook groeien we hard met onze mobiliteitsdiensten, zo hebben we een verdubbeling gezien van de omzet van Fietsvoordeelshop en groeien we met onze mobiliteitsdiensten. Zeker onze leaseportefeuille groeit daarbij snel. Anderzijds hebben we in toenemende mate te maken met leveringsproblemen als gevolg van het wereldwijde chiptekort.”

Louwman meldde recent importeur te worden van Caetano-bussen, het lanceerde dit jaar deelautodienst Amigo en Fietsvoordeelshop.nl kocht een andere e-bikeretailer. Van Dam stelt dat de mobiliteitsmarkt dusdanig snel verandert dat het bedrijf blijft investeren in innovatieve projecten en bedrijven in de mobiliteitsindustrie. “De nieuwe activiteiten met Caetano/Toyota-bussen op waterstof en full electric zijn daar een mooi voorbeeld van”, besluit Van Dam.

Lees het hele artikel op automotive-online.nl.