VWE: Meer export in 2019 dankzij ex-lease

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hij was in 2015 nogal populair. (Foto: Peugeot)

De exporttoename zit ‘m zowel in jongere als oudere auto’s. Bij jonge auto’s komt dat omdat er in 2015 veel nieuwe leaseauto’s zijn verkocht (het laatste jaar van de 14%-bijtellingsregeling voor zuinige brandstofauto’s) waarvan een groot deel in 2019 uit de lease kwam. Polen blijft de belangrijkste exportmarkt met een aandeel van 16,6 procent, gevolgd door Libië (11,7%) en België (10,8%). De export van vrijwel alle grote merken is gestegen. Opel (+19,9%) en Peugeot (+23,2%) zijn de grootste stijgers op de exportmarkt, maar ook Volvo, Skoda en Mitsubishi zijn populair in het buitenland.

Lees meer op Automotive-online.nl.

VWE: Meer export in 2019 dankzij ex-lease | Fleet&Mobility

VWE: Meer export in 2019 dankzij ex-lease

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hij was in 2015 nogal populair. (Foto: Peugeot)

De exporttoename zit ‘m zowel in jongere als oudere auto’s. Bij jonge auto’s komt dat omdat er in 2015 veel nieuwe leaseauto’s zijn verkocht (het laatste jaar van de 14%-bijtellingsregeling voor zuinige brandstofauto’s) waarvan een groot deel in 2019 uit de lease kwam. Polen blijft de belangrijkste exportmarkt met een aandeel van 16,6 procent, gevolgd door Libië (11,7%) en België (10,8%). De export van vrijwel alle grote merken is gestegen. Opel (+19,9%) en Peugeot (+23,2%) zijn de grootste stijgers op de exportmarkt, maar ook Volvo, Skoda en Mitsubishi zijn populair in het buitenland.

Lees meer op Automotive-online.nl.