Leasing en verhuur

Laatste update:

‘Hoge remarketingwinst voor leasemaatschappijen’

Einde-contractauto's leveren leasemaatschappijen veel geld op (Foto: Shutterstock).

De gemiddelde winst per verkochte contract komt dit jaar uit op meer dan duizend euro, verwachten grote leasemaatschappijen. Dit dankzij de goede occasionmarkt, waarop de prijzen door schaarste erg hoog liggen. 

De hoge occasionprijzen van dit moment zorgen ervoor dat leasemaatschappijen fors meer verdienen aan einde-contractauto’s dan over de afgelopen jaren. Dat blijkt uit een enquête van vakblad Automotive onder 30 grote leasemaatschappijen. De respondenten aan deze enquête verwachten over dit jaar een gemiddelde remarketingwinst van 1.268 euro per contract. Over de afgelopen 5 jaar bedroeg de remarketingwinst per contract 880 euro. Over de restwaarde van elektrische auto’s zijn de leasedirecteuren positief, maar ook de in ongenade geraakte dieselauto’s leveren inmiddels weer goed geld op, zo tekent Automotive op. Leasemaatschappijen ALD en Leaseplan maakten in hun financiële verslagen ook al melding van sterk hogere opbrengsten.

Verder gaat de enquête, onderdeel van de Automotive Leasemaatschappij Top 60, in op de opmars van private lease, fietslease en actuele problemen zoals de impact van het chiptekort. Deze ‘LMT60’, met daarin ook een overzicht van de wie-doet-wat en financiële resultaten van de grootste leasemaatschappijen, is te bestellen via Automotive-online.nl.

‘Hoge remarketingwinst voor leasemaatschappijen’ | Fleet&Mobility

‘Hoge remarketingwinst voor leasemaatschappijen’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Einde-contractauto's leveren leasemaatschappijen veel geld op (Foto: Shutterstock).

De hoge occasionprijzen van dit moment zorgen ervoor dat leasemaatschappijen fors meer verdienen aan einde-contractauto’s dan over de afgelopen jaren. Dat blijkt uit een enquête van vakblad Automotive onder 30 grote leasemaatschappijen. De respondenten aan deze enquête verwachten over dit jaar een gemiddelde remarketingwinst van 1.268 euro per contract. Over de afgelopen 5 jaar bedroeg de remarketingwinst per contract 880 euro. Over de restwaarde van elektrische auto’s zijn de leasedirecteuren positief, maar ook de in ongenade geraakte dieselauto’s leveren inmiddels weer goed geld op, zo tekent Automotive op. Leasemaatschappijen ALD en Leaseplan maakten in hun financiële verslagen ook al melding van sterk hogere opbrengsten.

Verder gaat de enquête, onderdeel van de Automotive Leasemaatschappij Top 60, in op de opmars van private lease, fietslease en actuele problemen zoals de impact van het chiptekort. Deze ‘LMT60’, met daarin ook een overzicht van de wie-doet-wat en financiële resultaten van de grootste leasemaatschappijen, is te bestellen via Automotive-online.nl.