Arval in zee met Bynco

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
Arval en Bynco slaan de handen ineen. (Foto: Bynco)

Leasemaatschappij Arval gaat zijn ex-leaseauto’s ook aanbieden via Bynco, de webshop voor occasions en onderdeel van AutoBinck Group. Arval beheert een vloot van ongeveer 40 duizend auto’s in Nederland. Per maand komen er ongeveer 750 auto’s uit de lease terug.

Deze ex-leaseauto’s worden voor ongeveer driekwart b2b verkocht, via veilingplatform Motortrade. Arval wil echter meer inzetten op rechtstreekse verkoop aan particulieren, wat in sommige gevallen margevoordeel oplevert. Waar anderen deze verkoop via eigen centers – zoals Carnext van Leaseplan – proberen te realiseren, doet Arval dat via partnerships met bestaande partijen.

Een deel van de auto’s wordt, via het platform van VWE, aangeboden op Autotrack, Autoscout24 en Autowereld. Daar komt Bynco nu bij.

“Bij Bynco willen we kijken of we auto’s kunnen verkopen in de prijsklasse van 7.000 tot 20.000 euro. Wij verkopen 50 auto’s aan de particulieren. Bynco’s aandeel is daarvan 10-20 procent”, zegt remarketingdirecteur Dick Bakker van Arval. Hij verwacht dat het aandeel particulieren verkoop in de komende jaren toeneemt.”We willen ons ook meer gaan richten op de verkoop van auto’s aan andere consumenten dan alleen de berijders.”

Een eigen retailnetwerk tuigt hij er dus niet voor op. “De tijd dat je met vrouw en kinderen naar de showroom gaat is toch wel voorbij. Een pop-up store om tijdelijk auto’s onder te brengen zie ik dan ook niet zitten, we doen het lekker via internet”, aldus Bakker.

Dick Bakker sprak ook op de Automotive Impex Day over de remarketingstrategie van Arval.

Ook Jeroen Veldman, directeur van Bynco, verwacht veel van de samenwerking met Arval. “We zijn twee jaar geleden begonnen met uitsluitend eigen auto’s. Vorig jaar november zijn we begonnen om met externe partijen samen te werken, te beginnen met Van den Udenhout. Verder met onder andere Driessen Autogroep, Auto Smeeing, Davo,Smolders, Noteboom en de VMD groep.” De andere partijen wilden niet genoemd worden. Met Arval nu erbij heeft Bynco 10 partners. Vorig jaar verkocht de webshop 150 occasions; met de huidige stand en vraag wil Veldman dit jaar 80 auto’s per maand afzetten. “Online staan ruim 1.200 auto’s in het bestand. De ambitie voor 2019 is om het aanbod naar 2.000 voertuigen te groeien, een doel dat naar verwachting al in september wordt gerealiseerd. Het toevoegen van partners als Arval helpt om dat doel versneld te realiseren”, aldus Veldman. 

Arval in zee met Bynco | Fleet&Mobility

Arval in zee met Bynco

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
Arval en Bynco slaan de handen ineen. (Foto: Bynco)

Leasemaatschappij Arval gaat zijn ex-leaseauto’s ook aanbieden via Bynco, de webshop voor occasions en onderdeel van AutoBinck Group. Arval beheert een vloot van ongeveer 40 duizend auto’s in Nederland. Per maand komen er ongeveer 750 auto’s uit de lease terug.

Deze ex-leaseauto’s worden voor ongeveer driekwart b2b verkocht, via veilingplatform Motortrade. Arval wil echter meer inzetten op rechtstreekse verkoop aan particulieren, wat in sommige gevallen margevoordeel oplevert. Waar anderen deze verkoop via eigen centers – zoals Carnext van Leaseplan – proberen te realiseren, doet Arval dat via partnerships met bestaande partijen.

Een deel van de auto’s wordt, via het platform van VWE, aangeboden op Autotrack, Autoscout24 en Autowereld. Daar komt Bynco nu bij.

“Bij Bynco willen we kijken of we auto’s kunnen verkopen in de prijsklasse van 7.000 tot 20.000 euro. Wij verkopen 50 auto’s aan de particulieren. Bynco’s aandeel is daarvan 10-20 procent”, zegt remarketingdirecteur Dick Bakker van Arval. Hij verwacht dat het aandeel particulieren verkoop in de komende jaren toeneemt.”We willen ons ook meer gaan richten op de verkoop van auto’s aan andere consumenten dan alleen de berijders.”

Een eigen retailnetwerk tuigt hij er dus niet voor op. “De tijd dat je met vrouw en kinderen naar de showroom gaat is toch wel voorbij. Een pop-up store om tijdelijk auto’s onder te brengen zie ik dan ook niet zitten, we doen het lekker via internet”, aldus Bakker.

Dick Bakker sprak ook op de Automotive Impex Day over de remarketingstrategie van Arval.

Ook Jeroen Veldman, directeur van Bynco, verwacht veel van de samenwerking met Arval. “We zijn twee jaar geleden begonnen met uitsluitend eigen auto’s. Vorig jaar november zijn we begonnen om met externe partijen samen te werken, te beginnen met Van den Udenhout. Verder met onder andere Driessen Autogroep, Auto Smeeing, Davo,Smolders, Noteboom en de VMD groep.” De andere partijen wilden niet genoemd worden. Met Arval nu erbij heeft Bynco 10 partners. Vorig jaar verkocht de webshop 150 occasions; met de huidige stand en vraag wil Veldman dit jaar 80 auto’s per maand afzetten. “Online staan ruim 1.200 auto’s in het bestand. De ambitie voor 2019 is om het aanbod naar 2.000 voertuigen te groeien, een doel dat naar verwachting al in september wordt gerealiseerd. Het toevoegen van partners als Arval helpt om dat doel versneld te realiseren”, aldus Veldman.