‘Verbeterde actieradius belangrijker dan lagere aanschafkosten EV’s’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Zo wordt uit het onderzoek duidelijk dat EV-berijders zich “na al deze jaren zich nog steeds zorgen maken over de actieradius. Het is de moeite waard om ons af te vragen waarom sommige berijders nog steeds de voorkeur geven aan een hybride auto of zelfs weer in een diesel- of benzineauto willen rijden. Een mogelijke reden is bezorgdheid om de actieradius. Deze discussie is inmiddels al vaak gevoerd, maar het blijft relevant om te benadrukken hoe belangrijk en actueel dit onderwerp nog steeds is voor EV-rijders.”

Nederlandse respondenten van het Shell-onderzoek bevestigen dit: 67 procent van hen (en 57 procent in het algemeen) geeft aan dat een verbeterde actieradius van EV’s het belangrijkst is om de overstap op e-mobiliteit te stimuleren.

Opvallend is dat dit een grotere zorg is dan de EV-aanschafprijs. 64 procent van de Nederlandse respondenten (en 47 procent als Europees gemiddelde) benoemt dat lagere aanschafkosten van EV’s hier ook aan zouden bijdragen.

De EV Driver Survey is dit jaar ingevuld door 15 duizend EV-berijders, in vijf markten: het Verenigd Koninkrijk (2.853), Frankrijk (1.587), Duitsland (6.272), Nederland (4.145) en België (134).

‘Verbeterde actieradius belangrijker dan lagere aanschafkosten EV’s’ | Fleet&Mobility

‘Verbeterde actieradius belangrijker dan lagere aanschafkosten EV’s’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Zo wordt uit het onderzoek duidelijk dat EV-berijders zich “na al deze jaren zich nog steeds zorgen maken over de actieradius. Het is de moeite waard om ons af te vragen waarom sommige berijders nog steeds de voorkeur geven aan een hybride auto of zelfs weer in een diesel- of benzineauto willen rijden. Een mogelijke reden is bezorgdheid om de actieradius. Deze discussie is inmiddels al vaak gevoerd, maar het blijft relevant om te benadrukken hoe belangrijk en actueel dit onderwerp nog steeds is voor EV-rijders.”

Nederlandse respondenten van het Shell-onderzoek bevestigen dit: 67 procent van hen (en 57 procent in het algemeen) geeft aan dat een verbeterde actieradius van EV’s het belangrijkst is om de overstap op e-mobiliteit te stimuleren.

Opvallend is dat dit een grotere zorg is dan de EV-aanschafprijs. 64 procent van de Nederlandse respondenten (en 47 procent als Europees gemiddelde) benoemt dat lagere aanschafkosten van EV’s hier ook aan zouden bijdragen.

De EV Driver Survey is dit jaar ingevuld door 15 duizend EV-berijders, in vijf markten: het Verenigd Koninkrijk (2.853), Frankrijk (1.587), Duitsland (6.272), Nederland (4.145) en België (134).