Column Hans Blink | Waar blijft de mobiliteitswinkel?

Redactie Redactie
• Laatste update:
Hans Blink.

Wat dat betreft was het vroeger makkelijker: je ging bij een bedrijf werken, viel al dan niet in een autoregeling en kreeg onder specifiek benoemde voorwaarden een auto van de zaak – en verder niet zeuren.
Door allerlei marktontwikkelingen en trends, zoals bijvoorbeeld flexwerken of de enorme toename van het aantal zzp’ers, wordt de verantwoordelijkheid van het maken van de juiste keuzes steeds meer verlegd naar het individu, zelfs al ben je medewerk(st)er van een groot bedrijf. En terecht, want elk individu is net weer even anders en kent zijn eigen specifieke behoefte en dus oplossing voor mobiliteit. En waar kan ik nu terecht voor een onafhankelijk advies en/of oplossing?

Natuurlijk, elke zichzelf respecterende leasemaatschappij beroept zich op het kunnen geven van een dergelijk advies, maar is dat dan onafhankelijk? Krijg ik dan alle opties aangeboden die de markt biedt? En zijn die adviezen en oplossingen niet vooral gericht op en aan bedrijven en niet aan een enkele privépersoon?
Wat zou het fijn zijn als ik een mobiliteitswinkel binnen kon stappen en daar uitgebreid adviezen kon krijgen en zelfs ter plekke die adviezen om kon buigen naar daadwerkelijke oplossingen voor mijn mobiliteitsbehoefte. Natuurlijk zult u denken dat zo’n winkel in deze tijd van digitalisering en webshops misschien een beetje uit de tijd is. Maar een dergelijke winkel, al dan niet gecombineerd met een mobiliteitswebshop, voorziet naar mijn overtuiging wel degelijk in een steeds groeiende behoefte. Natuurlijk kun je alles zelf uitzoeken en uiteindelijk vinden, maar is het nieuwe toverwoord van zakelijk succes tegenwoordig niet gemak?

Is het nieuwe toverwoord van zakelijk succes tegenwoordig niet gemak?

Als ik een nieuwe telefoon wil kopen en/of een abonnement wil afsluiten, struikel ik in de winkelstraten welhaast over dergelijke aanbieders, terwijl je dat toch ook allemaal via het net kunt regelen. Misschien dat deze aanbieders een uitbreiding van hun diensten op mobiliteitsgebied eens moeten overwegen.
In ieder geval denk ik er zwaar over om binnenkort maar eens zo’n eerste mobiliteitswinkel te gaan openen…

Column Hans Blink | Waar blijft de mobiliteitswinkel? | Fleet&Mobility

Column Hans Blink | Waar blijft de mobiliteitswinkel?

Redactie Redactie
• Laatste update:
Hans Blink.

Wat dat betreft was het vroeger makkelijker: je ging bij een bedrijf werken, viel al dan niet in een autoregeling en kreeg onder specifiek benoemde voorwaarden een auto van de zaak – en verder niet zeuren.
Door allerlei marktontwikkelingen en trends, zoals bijvoorbeeld flexwerken of de enorme toename van het aantal zzp’ers, wordt de verantwoordelijkheid van het maken van de juiste keuzes steeds meer verlegd naar het individu, zelfs al ben je medewerk(st)er van een groot bedrijf. En terecht, want elk individu is net weer even anders en kent zijn eigen specifieke behoefte en dus oplossing voor mobiliteit. En waar kan ik nu terecht voor een onafhankelijk advies en/of oplossing?

Natuurlijk, elke zichzelf respecterende leasemaatschappij beroept zich op het kunnen geven van een dergelijk advies, maar is dat dan onafhankelijk? Krijg ik dan alle opties aangeboden die de markt biedt? En zijn die adviezen en oplossingen niet vooral gericht op en aan bedrijven en niet aan een enkele privépersoon?
Wat zou het fijn zijn als ik een mobiliteitswinkel binnen kon stappen en daar uitgebreid adviezen kon krijgen en zelfs ter plekke die adviezen om kon buigen naar daadwerkelijke oplossingen voor mijn mobiliteitsbehoefte. Natuurlijk zult u denken dat zo’n winkel in deze tijd van digitalisering en webshops misschien een beetje uit de tijd is. Maar een dergelijke winkel, al dan niet gecombineerd met een mobiliteitswebshop, voorziet naar mijn overtuiging wel degelijk in een steeds groeiende behoefte. Natuurlijk kun je alles zelf uitzoeken en uiteindelijk vinden, maar is het nieuwe toverwoord van zakelijk succes tegenwoordig niet gemak?

Is het nieuwe toverwoord van zakelijk succes tegenwoordig niet gemak?

Als ik een nieuwe telefoon wil kopen en/of een abonnement wil afsluiten, struikel ik in de winkelstraten welhaast over dergelijke aanbieders, terwijl je dat toch ook allemaal via het net kunt regelen. Misschien dat deze aanbieders een uitbreiding van hun diensten op mobiliteitsgebied eens moeten overwegen.
In ieder geval denk ik er zwaar over om binnenkort maar eens zo’n eerste mobiliteitswinkel te gaan openen…