Schultz opent Tomtom-verkeerscentrum in Amsterdam

Redactie Redactie
• Laatste update:

Maar ook alle andere producten en diensten van Tomtom zijn er te bekijken. Tomtom richt zich hiermee vooral op overheden, bedrijven en partners zoals universiteiten. De ruimte is ingericht, niet alleen om deze partners bewust te maken van wat Tomtom nou eigenlijk doet, maar ook voor de naamsbekendheid. “Iedereen kent ons nog steeds vooral van de navigatiekastjes”, vertelt Nicholas Cohn, strategy manager business development bij de navigatiespecialist.

Huwelijken gered
Schultz roemt het bedrijf omdat het de afgelopen jaren eraan heeft bijgedragen dat het verkeer veiliger en makkelijker is geworden. “En er zijn een hoop huwelijken gered”, waarbij ze zich de kaartleesruzies van vroeger nog wel kan herinneren.

Het bedrijf sorteert voor op de komst van zelfrijdende en connected cars. Tomtom denkt dat er minder geparkeerde auto’s zullen komen en de stad weer van de stad wordt. In het Traffic Centre is op verschillende beeldschermen te zien hoe gps-data wordt omgezet naar real time verkeersinformatie en ‘hotspots’ van verkeersopstoppingen. Overheden kunnen deze informatie inzetten en automobilisten informeren en bijvoorbeeld andere routes aanbieden.

Privacy voorop
Voor Schultz is het belangrijk dat dit op een veilige manier gebeurt, waarbij de privacy van burgers gewaarborgd blijft. Schultz heeft zich groot voorstander getoond van de zelfrijdende auto. “Tomtom brengt Nederland in kaart met hoge resolutie HD-maps, wat bijdraagt aan de realisatie van de zelfsturende auto.”

Het draait nu nog om data in en om de auto. De route-alternatieven die aan worden aangeboden, gaan nu altijd nog over autoroutes. “We onderzoeken nu hoe we ook op mobiliteit kunnen sturen. Dat we bijvoorbeeld iemand kunnen adviseren de auto te parkeren en verder te reizen met de metro”, vertelt Cohn. Wanneer hier meer over bekend is, weet hij niet.

Vorige week won Tomtom Telematics nog een fleetmanagementaward

Schultz opent Tomtom-verkeerscentrum in Amsterdam | Fleet&Mobility

Schultz opent Tomtom-verkeerscentrum in Amsterdam

Redactie Redactie
• Laatste update:

Maar ook alle andere producten en diensten van Tomtom zijn er te bekijken. Tomtom richt zich hiermee vooral op overheden, bedrijven en partners zoals universiteiten. De ruimte is ingericht, niet alleen om deze partners bewust te maken van wat Tomtom nou eigenlijk doet, maar ook voor de naamsbekendheid. “Iedereen kent ons nog steeds vooral van de navigatiekastjes”, vertelt Nicholas Cohn, strategy manager business development bij de navigatiespecialist.

Huwelijken gered
Schultz roemt het bedrijf omdat het de afgelopen jaren eraan heeft bijgedragen dat het verkeer veiliger en makkelijker is geworden. “En er zijn een hoop huwelijken gered”, waarbij ze zich de kaartleesruzies van vroeger nog wel kan herinneren.

Het bedrijf sorteert voor op de komst van zelfrijdende en connected cars. Tomtom denkt dat er minder geparkeerde auto’s zullen komen en de stad weer van de stad wordt. In het Traffic Centre is op verschillende beeldschermen te zien hoe gps-data wordt omgezet naar real time verkeersinformatie en ‘hotspots’ van verkeersopstoppingen. Overheden kunnen deze informatie inzetten en automobilisten informeren en bijvoorbeeld andere routes aanbieden.

Privacy voorop
Voor Schultz is het belangrijk dat dit op een veilige manier gebeurt, waarbij de privacy van burgers gewaarborgd blijft. Schultz heeft zich groot voorstander getoond van de zelfrijdende auto. “Tomtom brengt Nederland in kaart met hoge resolutie HD-maps, wat bijdraagt aan de realisatie van de zelfsturende auto.”

Het draait nu nog om data in en om de auto. De route-alternatieven die aan worden aangeboden, gaan nu altijd nog over autoroutes. “We onderzoeken nu hoe we ook op mobiliteit kunnen sturen. Dat we bijvoorbeeld iemand kunnen adviseren de auto te parkeren en verder te reizen met de metro”, vertelt Cohn. Wanneer hier meer over bekend is, weet hij niet.

Vorige week won Tomtom Telematics nog een fleetmanagementaward