Maas, Caas, Baas

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

Ze breiden hun portfolio uit met mobiliteitspassen en -platforms, waarop alle vormen van vervoer kunnen worden aange-boden. Ook leasemaatschappijen als Arval en ALD kiezen de weg van de totale mobiliteitsoplossing. Diverse dealerbedrijven verwachten dat ze zonder hun aanbod te verbreden naar fietsen en scooters, op de zakelijke markt straks tekort komen om als ‘one stop shop’ te fungeren. Maar andere mobiliteitsbedrijven, zoals Terberg Business Lease en Leaseplan, houden hun vizier op de auto. En komen met CaaS, Car as a Service. Waarbij het productaanbod wel wordt uitgebreid naar bijvoorbeeld deelauto’s en verhuur. Maar ook de vraag bij bedrijven is zeer divers. Zo gaan ze bij Nokia weer een stap verder: daar moet het mobiliteitsaanbod uiteindelijk onderdeel uitmaken van het totale pakket aan emolumenten. En zo komt fleetmanager Jarno Pajunen met de afkorting BaaS: Benefits as a Service. Waarbij een werknemer die bewust niet reist, daar ook de voordelen van ondervindt. Ik ben in ieder geval benieuwd welke afkortingen met ‘aaS’ er nog meer worden verzonnen. En welke uiteindelijk écht wortel schieten.

Maas, Caas, Baas | Fleet&Mobility

Maas, Caas, Baas

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Hoofdredacteur Luberto van Buiten

Ze breiden hun portfolio uit met mobiliteitspassen en -platforms, waarop alle vormen van vervoer kunnen worden aange-boden. Ook leasemaatschappijen als Arval en ALD kiezen de weg van de totale mobiliteitsoplossing. Diverse dealerbedrijven verwachten dat ze zonder hun aanbod te verbreden naar fietsen en scooters, op de zakelijke markt straks tekort komen om als ‘one stop shop’ te fungeren. Maar andere mobiliteitsbedrijven, zoals Terberg Business Lease en Leaseplan, houden hun vizier op de auto. En komen met CaaS, Car as a Service. Waarbij het productaanbod wel wordt uitgebreid naar bijvoorbeeld deelauto’s en verhuur. Maar ook de vraag bij bedrijven is zeer divers. Zo gaan ze bij Nokia weer een stap verder: daar moet het mobiliteitsaanbod uiteindelijk onderdeel uitmaken van het totale pakket aan emolumenten. En zo komt fleetmanager Jarno Pajunen met de afkorting BaaS: Benefits as a Service. Waarbij een werknemer die bewust niet reist, daar ook de voordelen van ondervindt. Ik ben in ieder geval benieuwd welke afkortingen met ‘aaS’ er nog meer worden verzonnen. En welke uiteindelijk écht wortel schieten.