Moove en Prodrive willen schades bij bezorgdiensten terugdringen

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
De twee partners gaan trainingen geven om schades te voorkomen. (Foto: Shuttertsock)

Trainer en opleider Prodrive Academy en telematicaspecialist Moove Connected Mobility gaan bezorgers trainen en motiveren. Bezorgdiensten met onervaren chauffeurs leiden volgens de bedrijven tot meer schades in het verkeer. De twee partners maken vandaag bekend het tij te willen keren.

Door de schades stijgen de verzekeringspremies explosief en dit gaat weer ten koste van de winstmarges. Schadepreventie is nodig. De aanpak bestaat uit het trainen van nieuwe en bestaande bestuurders, e-learning, competentiemanagement, geautomatiseerde feedback en eventueel een beloningsprogramma. Het trainingsprogramma wordt ook op Europees niveau aangeboden.

“Het is logisch dat de schadelast bij veel bezorgdiensten enorm stijgt”, aldus Tim Jansen, business consultant bij Prodrive Academy. “De grote bestelwagens worden vaak bestuurd door studenten of jonge chauffeurs. Deze chauffeurs zonder enige bijscholing laten rijden, manoeuvreren en parkeren in het drukke verkeer is vragen om problemen.”

“Het gebruik van telematica is essentieel”, aldus Han Arts, sales director bij Moove. “Door data te verzamelen en te analyseren komen pijnpunten naar boven die aangepakt kunnen worden. Het programma is uniek omdat bestuurders tijdens het rijden voorzien worden van realtime feedback op hun gedrag, door geluidssignalen of gesproken observaties.”

Prodrive gaat op de Future Fleet&Mobility Experience ook EV-trainingen verzorgen. Andere thema’s op het gebied van stadsdistributie komen ook aan bod.

Moove en Prodrive willen schades bij bezorgdiensten terugdringen | Fleet&Mobility

Moove en Prodrive willen schades bij bezorgdiensten terugdringen

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
De twee partners gaan trainingen geven om schades te voorkomen. (Foto: Shuttertsock)

Trainer en opleider Prodrive Academy en telematicaspecialist Moove Connected Mobility gaan bezorgers trainen en motiveren. Bezorgdiensten met onervaren chauffeurs leiden volgens de bedrijven tot meer schades in het verkeer. De twee partners maken vandaag bekend het tij te willen keren.

Door de schades stijgen de verzekeringspremies explosief en dit gaat weer ten koste van de winstmarges. Schadepreventie is nodig. De aanpak bestaat uit het trainen van nieuwe en bestaande bestuurders, e-learning, competentiemanagement, geautomatiseerde feedback en eventueel een beloningsprogramma. Het trainingsprogramma wordt ook op Europees niveau aangeboden.

“Het is logisch dat de schadelast bij veel bezorgdiensten enorm stijgt”, aldus Tim Jansen, business consultant bij Prodrive Academy. “De grote bestelwagens worden vaak bestuurd door studenten of jonge chauffeurs. Deze chauffeurs zonder enige bijscholing laten rijden, manoeuvreren en parkeren in het drukke verkeer is vragen om problemen.”

“Het gebruik van telematica is essentieel”, aldus Han Arts, sales director bij Moove. “Door data te verzamelen en te analyseren komen pijnpunten naar boven die aangepakt kunnen worden. Het programma is uniek omdat bestuurders tijdens het rijden voorzien worden van realtime feedback op hun gedrag, door geluidssignalen of gesproken observaties.”

Prodrive gaat op de Future Fleet&Mobility Experience ook EV-trainingen verzorgen. Andere thema’s op het gebied van stadsdistributie komen ook aan bod.