Verhuurder Euromobil start privéshortlease

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelt Wim Slagter, general manager Euromobil en voorzitter van de Bovag-afdeling Verhuur- & Autodeelbedrijven aan Fleet&Mobility. Het nieuwe privéleaseproduct wordt gepositioneerd onder het label Free to go, het mobiliteitsconcept van Euromobil. Euromobil is het verhuurbedrijf van de Nederlandse VW- en Audi-dealervereniging.

“Ik geloof niet in langlopende contracten”, aldus Slagter. “Verhuur en lease kruipt steeds dichter tegen elkaar aan”, stelt Slagter. “En flexibiliteit is belangrijk. Kijk maar naar diensten als Spotify en Netflix, je voelt je er comfortabel bij omdat het altijd opzegbaar is. Die flexibiliteit is in de autobranche het domein van autoverhuurbedrijven.”

Dealernetwerk
Er is keuze uit auto’s van alle VAG-merken en het onderhoud, reparaties en schades loopt via het dealernetwerk. “De hele propositie en klantbenadering is verder online”, benadrukt Slagter. Het instapmodel is een VW Up, die volgens hem nog net geen 250 euro per maand gaat kosten.

Gebruikers krijgen er ook een gratis Free to go-account bij, zodat op die manier een tweede auto per uur afgenomen kan worden. “We verwachten een nieuwe doelgroep aan te trekken die we met verhuur eerder niet bereikten. Over het verwachte aantal auto’s het eerste jaar vind ik lastig antwoord te geven. Ik denk enkele tientallen orders. Ik hoop ook inzichten te krijgen in wie die nieuwe klant is, zodat we daar beter op in kunnen spelen.”

Ook Athlon lanceerde deze week een private leaseconcept dat te allen tijde is op te zeggen. 

Verhuurder Euromobil start privéshortlease | Fleet&Mobility

Verhuurder Euromobil start privéshortlease

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelt Wim Slagter, general manager Euromobil en voorzitter van de Bovag-afdeling Verhuur- & Autodeelbedrijven aan Fleet&Mobility. Het nieuwe privéleaseproduct wordt gepositioneerd onder het label Free to go, het mobiliteitsconcept van Euromobil. Euromobil is het verhuurbedrijf van de Nederlandse VW- en Audi-dealervereniging.

“Ik geloof niet in langlopende contracten”, aldus Slagter. “Verhuur en lease kruipt steeds dichter tegen elkaar aan”, stelt Slagter. “En flexibiliteit is belangrijk. Kijk maar naar diensten als Spotify en Netflix, je voelt je er comfortabel bij omdat het altijd opzegbaar is. Die flexibiliteit is in de autobranche het domein van autoverhuurbedrijven.”

Dealernetwerk
Er is keuze uit auto’s van alle VAG-merken en het onderhoud, reparaties en schades loopt via het dealernetwerk. “De hele propositie en klantbenadering is verder online”, benadrukt Slagter. Het instapmodel is een VW Up, die volgens hem nog net geen 250 euro per maand gaat kosten.

Gebruikers krijgen er ook een gratis Free to go-account bij, zodat op die manier een tweede auto per uur afgenomen kan worden. “We verwachten een nieuwe doelgroep aan te trekken die we met verhuur eerder niet bereikten. Over het verwachte aantal auto’s het eerste jaar vind ik lastig antwoord te geven. Ik denk enkele tientallen orders. Ik hoop ook inzichten te krijgen in wie die nieuwe klant is, zodat we daar beter op in kunnen spelen.”

Ook Athlon lanceerde deze week een private leaseconcept dat te allen tijde is op te zeggen.