ALD Automotive biedt klantenservice via Whatsapp

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt ALD Automotive. Volgens operationeel directeur Frank Alofs past de inzet van de app in de servicestrategie van de leasemaatschappij, die tot doel heeft “leaserijders van A tot Z volledig te ontzorgen”. Klanten zouden de laagdrempeligheid van Whatsapp en de persoonlijke manier van communiceren waarderen.

Volgens marketing- en strategiemanager Lonneke van der Horst van ALD is het grote voordeel van Whatsapp dat foto’s, documenten en locaties eenvoudig te delen zijn. “Op deze manier kunnen wij bijvoorbeeld de locatie van de dichtstbijzijnde dealer appen, zodat een leaserijder gelijk de snelste route op zijn smartphone heeft”, aldus Van der Horst. Ook het melden van schade zou “veel gemakkelijker” zijn, nu de berijder foto’s kan doorsturen.

In zijn persbericht meldt het bedrijf dat de service in drie maanden is geïmplementeerd en dat het team op werkdagen al15 tot 20 Whatsapp-vragen afhandelt.

ALD Automotive biedt klantenservice via Whatsapp | Fleet&Mobility

ALD Automotive biedt klantenservice via Whatsapp

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt ALD Automotive. Volgens operationeel directeur Frank Alofs past de inzet van de app in de servicestrategie van de leasemaatschappij, die tot doel heeft “leaserijders van A tot Z volledig te ontzorgen”. Klanten zouden de laagdrempeligheid van Whatsapp en de persoonlijke manier van communiceren waarderen.

Volgens marketing- en strategiemanager Lonneke van der Horst van ALD is het grote voordeel van Whatsapp dat foto’s, documenten en locaties eenvoudig te delen zijn. “Op deze manier kunnen wij bijvoorbeeld de locatie van de dichtstbijzijnde dealer appen, zodat een leaserijder gelijk de snelste route op zijn smartphone heeft”, aldus Van der Horst. Ook het melden van schade zou “veel gemakkelijker” zijn, nu de berijder foto’s kan doorsturen.

In zijn persbericht meldt het bedrijf dat de service in drie maanden is geïmplementeerd en dat het team op werkdagen al15 tot 20 Whatsapp-vragen afhandelt.