Nuon en Heijmans krijgen mega-laadpaalorder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de gemeente Amsterdam vandaag.

Het duo beheert nu ook al het merendeel van de oplaadpunten in de stad. In de afgelopen vijf jaar zijn er volgens de gemeenten 1.500 laadpalen in de openbare ruimte geplaatst. De subsidie voor EV’s en oplaadpalen is begin deze maand stopgezet, maar er wordt gewerkt aan een nieuwe subsidieregeling in de hoofdstad.

Onlangs won laadpaalspecialist Allego nog de snellaadtender van Amsterdam.

De stroom die de oplaadpunten leveren wordt opgewekt door Windpoort, een windmolenpark van Windgroep Holland en Nuon in het Westelijk Havengebied. Ook start nog in 2016 een proef met het koppelen van de laadsnelheid aan de actuele hoeveelheid opgewekte windenergie. Ook het onderhoud aan het netwerk wordt uitgevoerd met elektrische voertuigen.

Daarnaast gaat ‘slim laden’ de komende jaren een belangrijke rol spelen in de aanleg van het oplaadnetwerk. Met slim laden wordt de vraag naar energie van elektrische rijders en de beschikbare energie op elkaar afgestemd door het laadnetwerk, wat scheelt in energiegebruik en in kosten.

De Amsterdamse wethouder Choho wil vooral schonere lucht in Amsterdam. “Voor de gezondheid van alle Amsterdammers en de leefbaarheid van de stad. De stap die wij nu zetten, toont aan dat elektrisch vervoer in Amsterdam volwassen begint te worden, en in 2025 moet iedereen uitstootvrij kunnen rijden.”

Nuon en Heijmans krijgen mega-laadpaalorder | Fleet&Mobility

Nuon en Heijmans krijgen mega-laadpaalorder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de gemeente Amsterdam vandaag.

Het duo beheert nu ook al het merendeel van de oplaadpunten in de stad. In de afgelopen vijf jaar zijn er volgens de gemeenten 1.500 laadpalen in de openbare ruimte geplaatst. De subsidie voor EV’s en oplaadpalen is begin deze maand stopgezet, maar er wordt gewerkt aan een nieuwe subsidieregeling in de hoofdstad.

Onlangs won laadpaalspecialist Allego nog de snellaadtender van Amsterdam.

De stroom die de oplaadpunten leveren wordt opgewekt door Windpoort, een windmolenpark van Windgroep Holland en Nuon in het Westelijk Havengebied. Ook start nog in 2016 een proef met het koppelen van de laadsnelheid aan de actuele hoeveelheid opgewekte windenergie. Ook het onderhoud aan het netwerk wordt uitgevoerd met elektrische voertuigen.

Daarnaast gaat ‘slim laden’ de komende jaren een belangrijke rol spelen in de aanleg van het oplaadnetwerk. Met slim laden wordt de vraag naar energie van elektrische rijders en de beschikbare energie op elkaar afgestemd door het laadnetwerk, wat scheelt in energiegebruik en in kosten.

De Amsterdamse wethouder Choho wil vooral schonere lucht in Amsterdam. “Voor de gezondheid van alle Amsterdammers en de leefbaarheid van de stad. De stap die wij nu zetten, toont aan dat elektrisch vervoer in Amsterdam volwassen begint te worden, en in 2025 moet iedereen uitstootvrij kunnen rijden.”