Nieuwe mobiliteitsprovider Last Mile e-Mobility mikt op de last mile

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Kumpan

Start-up Last Mile e-Mobility is bezig met het vormen van een dealernetwerk voor de distributie van meerdere vervoersmerken in elektrische mobiliteit. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. LME is, zo staat te lezen, distributeur van Kumpan Electric en Garelli In Nederland, Scooter ME, Scoobic, Speedways en Citkar in de Benelux met meer uitbreidingsplannen. Deze merken bieden onder andere elektrische bezorgauto’s, scooters, ebikes en andere vervoermiddelen voor stedelijk indivudueel-, groeps- en goederenvervoer.

Het doel van LMe Mobility is om “nieuwe innovatieve mobiliteitsmerken onder te brengen in een sterk hoogwaardig dealernetwerk”, zo schrijft het. Het biedt “last mile elektrische mobiliteit en logistieke oplossingen voor regionale en stedelijke omgeving”, waaronder scooters, bezorgbusjes en e-bikes. Het verwacht met het productaanbod aansluiting te vinden bij behoefte van fleet-, lease- en verhuurbedrijven naar elektrische stedelijke mobiliteit en Mobility as a Serviceprogramma’s.

Vertegenwoordiging

De meeste van de genoemde merken hebben al een vertegenwoordiging in Nederland. En deze bedrijven zijn verrast door de nieuwkomer, meldt vakblad Automotive. Zo staat dealer Baaf met het merk Citkar op de EV Experience, die dit weekend plaatsvindt op Zandvoort. Dit contract en dat met LME staan los van elkaar, meldt de fabrikant aan Automotive. “Wij zullen ons in eerste instantie ook op de Citkar Cargo richten”, aldus mede-eigenaar en ceo Karin van den Berg van LME.

De merken Garelli en Kumpan hebben in Riders Vision al een Nederlandse vertegenwoordiger. Opvallend is dat Van den Berg daar voorheen ook werkzaam was. Navraag bij de Rechtbank Rotterdam leert dat er momenteel een zaak tussen beide loopt. Volgens Van den Berg staat haar contract met Garelli los van dat van Riders Vision. “Wij richten ons met Garelli op een andere markt, met elektrische mobiliteit op kenteken. We zijn dus druk in gesprek over de eerste Garelli inschrijving bij het RDW.”

Nieuwe mobiliteitsprovider Last Mile e-Mobility mikt op de last mile | Fleet&Mobility

Nieuwe mobiliteitsprovider Last Mile e-Mobility mikt op de last mile

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Kumpan

Start-up Last Mile e-Mobility is bezig met het vormen van een dealernetwerk voor de distributie van meerdere vervoersmerken in elektrische mobiliteit. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. LME is, zo staat te lezen, distributeur van Kumpan Electric en Garelli In Nederland, Scooter ME, Scoobic, Speedways en Citkar in de Benelux met meer uitbreidingsplannen. Deze merken bieden onder andere elektrische bezorgauto’s, scooters, ebikes en andere vervoermiddelen voor stedelijk indivudueel-, groeps- en goederenvervoer.

Het doel van LMe Mobility is om “nieuwe innovatieve mobiliteitsmerken onder te brengen in een sterk hoogwaardig dealernetwerk”, zo schrijft het. Het biedt “last mile elektrische mobiliteit en logistieke oplossingen voor regionale en stedelijke omgeving”, waaronder scooters, bezorgbusjes en e-bikes. Het verwacht met het productaanbod aansluiting te vinden bij behoefte van fleet-, lease- en verhuurbedrijven naar elektrische stedelijke mobiliteit en Mobility as a Serviceprogramma’s.

Vertegenwoordiging

De meeste van de genoemde merken hebben al een vertegenwoordiging in Nederland. En deze bedrijven zijn verrast door de nieuwkomer, meldt vakblad Automotive. Zo staat dealer Baaf met het merk Citkar op de EV Experience, die dit weekend plaatsvindt op Zandvoort. Dit contract en dat met LME staan los van elkaar, meldt de fabrikant aan Automotive. “Wij zullen ons in eerste instantie ook op de Citkar Cargo richten”, aldus mede-eigenaar en ceo Karin van den Berg van LME.

De merken Garelli en Kumpan hebben in Riders Vision al een Nederlandse vertegenwoordiger. Opvallend is dat Van den Berg daar voorheen ook werkzaam was. Navraag bij de Rechtbank Rotterdam leert dat er momenteel een zaak tussen beide loopt. Volgens Van den Berg staat haar contract met Garelli los van dat van Riders Vision. “Wij richten ons met Garelli op een andere markt, met elektrische mobiliteit op kenteken. We zijn dus druk in gesprek over de eerste Garelli inschrijving bij het RDW.”