Auto-industrie eist dat EU gas geeft op waterstof

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Er zijn in heel Europa maar 125 waterstofstations. (Foto: Shutterstock)

De Europese koepel van autofabrikanten Acea, transportorganisatie IRU en belangenorganisatie Hydrogen Europe roepen de Europese Unie op om meer te investeren in waterstof-infrastructuur. Volgens Acea zijn er in heel Europa nu maar 125 waterstoftankstations. “Samen met andere vormen van alternatieve aandrijvingen, heeft waterstof de potentie om een grote bijdrage te leveren aan de transitie naar een emissieloze toekomst”, stelt Eric-Mark Huitema, de onlangs tot Acea-directeur benoemde Nederlander.Lees in Fleet&Mobility een interview met waterstofprofessor Ad van Wijk: ‘Er moet nog veel gebeuren, maar de batterij-EV is er ook nog niet.’

De drie partijen willen onder meer dat er verplichte investeringseisen opgelegd worden voor individuele lidstaten. Ook moeten er subsidieregelingen komen om de aanleg van waterstofstations te bespoedigen.

Eerder riep de branchevereniging ook al op tot meer investeringen in een laadinfrastructuur voor batterij-elektrische auto’s.

Auto-industrie eist dat EU gas geeft op waterstof | Fleet&Mobility

Auto-industrie eist dat EU gas geeft op waterstof

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Er zijn in heel Europa maar 125 waterstofstations. (Foto: Shutterstock)

De Europese koepel van autofabrikanten Acea, transportorganisatie IRU en belangenorganisatie Hydrogen Europe roepen de Europese Unie op om meer te investeren in waterstof-infrastructuur. Volgens Acea zijn er in heel Europa nu maar 125 waterstoftankstations. “Samen met andere vormen van alternatieve aandrijvingen, heeft waterstof de potentie om een grote bijdrage te leveren aan de transitie naar een emissieloze toekomst”, stelt Eric-Mark Huitema, de onlangs tot Acea-directeur benoemde Nederlander.Lees in Fleet&Mobility een interview met waterstofprofessor Ad van Wijk: ‘Er moet nog veel gebeuren, maar de batterij-EV is er ook nog niet.’

De drie partijen willen onder meer dat er verplichte investeringseisen opgelegd worden voor individuele lidstaten. Ook moeten er subsidieregelingen komen om de aanleg van waterstofstations te bespoedigen.

Eerder riep de branchevereniging ook al op tot meer investeringen in een laadinfrastructuur voor batterij-elektrische auto’s.