Stekker uit Terschellings deelautoproject Wattcar

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De eerste lichting Leafs arriveerde in 2014. (Foto: Twitter)

Wattcar, een initiatief van Hans Werner dat werd ondersteund door de provincie Friesland, kende aanloopproblemen omdat er onvoldoende laadpalen op het eiland waren. Ook zouden de auto’s vooral door studenten gebruikt worden, waarbij er geklaagd werd over de rijstijl.

‘Niet langer verstandig om door te gaan’

In een persverklaring op de website geeft het bestuur als reden voor het abrupte einde van de dienst het gebrek aan enthousiasme onder toeristen. “Dit besluit komt niet voort door te weinig gebruik van eilanders, maar het is ons niet gelukt om toeristen voldoende gebruik te laten maken van Wattcar. Onder die doelgroep is het idee alleen niet aangeslagen. Wij als bestuurders van Wattcar vinden het niet langer verstandig om door te gaan met het project in de huidige setting. Kort gezegd: wij stoppen de autodeel-service per direct.”

Terschelling scoorde dankzij Wattcar hoog als het gaat om deelauto’s per inwoner. Het bestuur laat in het midden wat er gebeurt met de nog op Terschelling aanwezige Leafs. 

Deze week werd er een nieuw ev-deelautoconcept gelanceerd: in Brabant ging Onzeauto van start. Ook bij dit project is Wego een van de partners. Dealerholding Haaima Automotive Groep was een van de eigenaren.

Wattcar is om een reactie gevraagd.

Stekker uit Terschellings deelautoproject Wattcar | Fleet&Mobility

Stekker uit Terschellings deelautoproject Wattcar

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De eerste lichting Leafs arriveerde in 2014. (Foto: Twitter)

Wattcar, een initiatief van Hans Werner dat werd ondersteund door de provincie Friesland, kende aanloopproblemen omdat er onvoldoende laadpalen op het eiland waren. Ook zouden de auto’s vooral door studenten gebruikt worden, waarbij er geklaagd werd over de rijstijl.

‘Niet langer verstandig om door te gaan’

In een persverklaring op de website geeft het bestuur als reden voor het abrupte einde van de dienst het gebrek aan enthousiasme onder toeristen. “Dit besluit komt niet voort door te weinig gebruik van eilanders, maar het is ons niet gelukt om toeristen voldoende gebruik te laten maken van Wattcar. Onder die doelgroep is het idee alleen niet aangeslagen. Wij als bestuurders van Wattcar vinden het niet langer verstandig om door te gaan met het project in de huidige setting. Kort gezegd: wij stoppen de autodeel-service per direct.”

Terschelling scoorde dankzij Wattcar hoog als het gaat om deelauto’s per inwoner. Het bestuur laat in het midden wat er gebeurt met de nog op Terschelling aanwezige Leafs. 

Deze week werd er een nieuw ev-deelautoconcept gelanceerd: in Brabant ging Onzeauto van start. Ook bij dit project is Wego een van de partners. Dealerholding Haaima Automotive Groep was een van de eigenaren.

Wattcar is om een reactie gevraagd.