Verhuurder Sixt vult deel auto-on-demandconcept Audi in
Audi gaat samenwerken met Sixt om het bestaande mobiliteitslabel Audi on Demand uit te breiden met verhuur. De lancering vindt plaats in Duitsland, gevolgd door Nederland, Frankrijk, Italië, het VK, Luxemburg, Zwitserland en Oostenrijk. Dit meldt Audi op zijn website. In totaal zouden er tienduizend auto’s flexibel beschikbaar kunnen komen.
Audi on Demand is het overkoepelende merk van alle mobiliteitsoplossingen van Audi, van kortetermijnverhuur tot langdurig gebruik. De Audi-dealers staan centraal in het netwerk, waarbij de vestigingen van Sixt worden toegevoegd als extra locaties. Sixt gaat voor Audi de verhuur verzorgen, van korte termijn tot één jaar. Eerder werkte Sixt in een deelautoproject samen met BMW, dat de verhuurder begin vorig jaar uitkocht.
De auto’s van Audi on Demand zijn te reserveren via een app of via de website. Samen met moederbedrijf Volkswagen worden via deze app in de toekomst ook verdere services geboden, zoals slim parkeren. De app leidt de gebruiker naar vrije parkeerplaatsen en de betaling gebeurt ook online.
De Duitse website Kfz-Betrieb constateert dat de samenwerking met Sixt bij dealers op heftige kritiek stuit. “Audi haalt hiermee een concurrent binnen die het rendement voor de handel vermindert en ondertussen de klanten en zakelijke mogelijkheden wegkaapt”, stelt Dirk Weddigen von Knapp van de Duitse dealervereniging.
Audi Nederland is om een reactie gevraagd.