Treinreizigers klagen massaal over nieuwe dienstregeling

Redactie Redactie
• Laatste update:

De andere helft van de klachten gaat over overvolle treinen. Het aantal klachten dat tussen 11 december 2016 en 5 januari 2017 binnenkwam is fors, aangezien er normaal gemiddeld 1.500 klachten per maand worden ingediend bij Rover. De top 3 probleemstations zijn volgens reizigers Amsterdam Lelylaan, Schiphol en Duivendrecht.

Treinreiziger.nl
De 720 respondenten die aan de enquête van Treinreizigers.nl hebben meegedaan zijn onafhankelijk van het aantal klagende reizigers bij Rover geselecteerd. Hildebrand van Kuyeren, eigenaar van de website, heeft dit expres gedaan om te achterhalen of er daadwerkelijk onvrede is over de nieuwe dienstregeling.

Volgens Van Kuyeren is 27 procent van de treinreizigers van mening dat de dienstregeling is verslechterd, tegenover 11 procent die het als een verbetering ziet. Veel respondenten reizen echter incidenteel en stellen daarom niet goed te kunnen beoordelen of de dienstregeling verbeterd of verslechterd is. Van de frequente treingebruikers spreekt twee derde van een achteruitgang.

De top 3 klachten gaan over de langere reisduur, ongunstige vertrektijden, minder keuzes voor een route en te korte treinen, waardoor mensen moeten blijven staan. Van Kuyeren benadrukt wel dat de n in de enquête te klein is om een algemene uitspraak te kunnen doen over de impact van de nieuwe NS-dienstregeling.

Rover gaat binnen twee maanden met NS en Prorail om tafel zitten om te praten over eventuele oplossingen.

Treinreizigers klagen massaal over nieuwe dienstregeling | Fleet&Mobility

Treinreizigers klagen massaal over nieuwe dienstregeling

Redactie Redactie
• Laatste update:

De andere helft van de klachten gaat over overvolle treinen. Het aantal klachten dat tussen 11 december 2016 en 5 januari 2017 binnenkwam is fors, aangezien er normaal gemiddeld 1.500 klachten per maand worden ingediend bij Rover. De top 3 probleemstations zijn volgens reizigers Amsterdam Lelylaan, Schiphol en Duivendrecht.

Treinreiziger.nl
De 720 respondenten die aan de enquête van Treinreizigers.nl hebben meegedaan zijn onafhankelijk van het aantal klagende reizigers bij Rover geselecteerd. Hildebrand van Kuyeren, eigenaar van de website, heeft dit expres gedaan om te achterhalen of er daadwerkelijk onvrede is over de nieuwe dienstregeling.

Volgens Van Kuyeren is 27 procent van de treinreizigers van mening dat de dienstregeling is verslechterd, tegenover 11 procent die het als een verbetering ziet. Veel respondenten reizen echter incidenteel en stellen daarom niet goed te kunnen beoordelen of de dienstregeling verbeterd of verslechterd is. Van de frequente treingebruikers spreekt twee derde van een achteruitgang.

De top 3 klachten gaan over de langere reisduur, ongunstige vertrektijden, minder keuzes voor een route en te korte treinen, waardoor mensen moeten blijven staan. Van Kuyeren benadrukt wel dat de n in de enquête te klein is om een algemene uitspraak te kunnen doen over de impact van de nieuwe NS-dienstregeling.

Rover gaat binnen twee maanden met NS en Prorail om tafel zitten om te praten over eventuele oplossingen.