Louwman gaat samenwerken met Vattenfall

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Beide bedrijven streven naar zero emission. (Foto: Toyota)

Vattenfall gaat laadoplossingen bieden aan mensen die een Toyota of Lexus kopen. De services zijn bij elke Toyota- en Lexus-dealer te koop en ook te combineren met private of operational Lease. Dat houdt in dat klanten een premium oplaadpunt voor thuisladen krijgen (wandmontage of op een standvoet). Het oplaadpunt is standaard voorzien van ‘dynamic load balancing’. Hiermee is altijd het maximale vermogen beschikbaar waarbij – afhankelijk van het stroomverbruik van andere elektrische apparaten – de elektriciteit verdeeld wordt. Zakelijk geladen stroom wordt desgewenst automatisch verrekend met de werkgever of leasemaatschappij.

De oplaadservice omvat een oplaadpas die gebruikt kan worden bij alle publieke oplaadpunten en snellaadstations. Een bijbehorende app zorgt voor comfort en transparantie: hiermee is eenvoudig te zien waar een geschikt oplaadpunt is, of dit beschikbaar is, wat het beschikbare vermogen is én wat de kosten van opladen zijn.

Vattenfall meldde recent dat de wachttijd voor de realisatie van een openbare laadpaal varieert van 12 weken tot 9 maanden.

Louwman gaat samenwerken met Vattenfall | Fleet&Mobility

Louwman gaat samenwerken met Vattenfall

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Beide bedrijven streven naar zero emission. (Foto: Toyota)

Vattenfall gaat laadoplossingen bieden aan mensen die een Toyota of Lexus kopen. De services zijn bij elke Toyota- en Lexus-dealer te koop en ook te combineren met private of operational Lease. Dat houdt in dat klanten een premium oplaadpunt voor thuisladen krijgen (wandmontage of op een standvoet). Het oplaadpunt is standaard voorzien van ‘dynamic load balancing’. Hiermee is altijd het maximale vermogen beschikbaar waarbij – afhankelijk van het stroomverbruik van andere elektrische apparaten – de elektriciteit verdeeld wordt. Zakelijk geladen stroom wordt desgewenst automatisch verrekend met de werkgever of leasemaatschappij.

De oplaadservice omvat een oplaadpas die gebruikt kan worden bij alle publieke oplaadpunten en snellaadstations. Een bijbehorende app zorgt voor comfort en transparantie: hiermee is eenvoudig te zien waar een geschikt oplaadpunt is, of dit beschikbaar is, wat het beschikbare vermogen is én wat de kosten van opladen zijn.

Vattenfall meldde recent dat de wachttijd voor de realisatie van een openbare laadpaal varieert van 12 weken tot 9 maanden.