Cara: nieuwe Europese belangenvereniging voor remarketing

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt vakmedium Fleet Europe. 

Wolfgang Reinhold (foto), senior VP car remarketing & operations bij Leaseplan, is een van de kartrekkers achter Cara, en pleit al langer voor een Europese belangenvereniging. Hij legt uit dat de remarketingindustrie een belangrijke sector is voor de Europese economie. “Maar de afzonderlijke landen richten zich te veel op de eigen lokale markt. Maar online marketing overstijgt grenzen. Daarom is er een vereniging nodig die de Europese belangen behartigt.”

Bonafide spelers aanpakken
Jean Thomas, ceo van Macadam en tevens een van de Cara-grondleggers, vult aan dat Cara ook bedoeld is om malafide spelers in de markt aan te pakken. “BTW-carrousels en kilometertellerfraude zijn slecht voor de reputatie van de remarketing.”

De eerste prioriteiten in november zijn het opstellen van uniforme en duidelijke import- en exportregels in de Europese Unie, stelt Reinhold. “En de administratieve lasten moeten omlaag. We moeten in staat zijn om meer zaken elektronisch en online te regelen.”