`Alle nieuwe auto`s over twintig jaar elektrisch`

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit het onderzoek blijkt dat de winst niet te halen valt bij vrachtwagens, vliegtuigen, schepen en treinen. De vergroening van deze voertuigen wordt behaald door het inzetten van biobrandstof. Zij zullen alle beschikbare biobrandstof verbruiken en daarnaast nog conventionele brandstoffen nodig hebben.

Om toch de reductie van 60 procent te halen, moeten alle personen- en bestelauto’s in 2050 emissievrij rijden op groene stroom of waterstof. Omdat het vijftien jaar duurt voordat het hele wagenpark is vervangen, moeten vanaf 2035 alle nieuw verkochte personenauto’s volledig uitstootvrij zijn, concludeert ECN.

Voorwaarde om dit te bewerkstelligen is dat er een sluitende infrastructuur van interoperabele elektrische en waterstoflaadpunten komt. Ook moet het prijsverschil tussen reguliere en uitstootvrije voertuigen kleiner worden.

Lees hier het volledige onderzoek.

`Alle nieuwe auto`s over twintig jaar elektrisch` | Fleet&Mobility

`Alle nieuwe auto`s over twintig jaar elektrisch`

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit het onderzoek blijkt dat de winst niet te halen valt bij vrachtwagens, vliegtuigen, schepen en treinen. De vergroening van deze voertuigen wordt behaald door het inzetten van biobrandstof. Zij zullen alle beschikbare biobrandstof verbruiken en daarnaast nog conventionele brandstoffen nodig hebben.

Om toch de reductie van 60 procent te halen, moeten alle personen- en bestelauto’s in 2050 emissievrij rijden op groene stroom of waterstof. Omdat het vijftien jaar duurt voordat het hele wagenpark is vervangen, moeten vanaf 2035 alle nieuw verkochte personenauto’s volledig uitstootvrij zijn, concludeert ECN.

Voorwaarde om dit te bewerkstelligen is dat er een sluitende infrastructuur van interoperabele elektrische en waterstoflaadpunten komt. Ook moet het prijsverschil tussen reguliere en uitstootvrije voertuigen kleiner worden.

Lees hier het volledige onderzoek.