Nieuwe Xximo-app plant en betaalt
Mobiliteitskaartleverancier Xximo introduceert een app waarmee je reizen kunt plannen en zakelijke mobiliteit kunt afrekenen. De persoonlijke plan- en betaalhulp heet Milo en geeft de gebruiker actuele reisadviezen op basis van zijn agenda, actuele verkeerssituatie en voorkeuren.
Xximo wil zakelijke gebruikers van de app helpen om zo efficiënt mogelijk te reizen door optimaal gebruik te maken van verschillende vormen van vervoer. Milo adviseert de beste routes en het meest geschikte vervoermiddel. Eventuele vertragingen en omleidingen worden direct ingecalculeerd. Als de app een file signaleert, adviseert hij om eerder te vertrekken of een andere manier van transport te kiezen.
Mobiel betalen
In de app zitten verschillende opties om per land mobiel te kunnen afrekenen voor taxidiensten zoals Uber, Ecab, Nmbs en Mytaxi. Ook kun je met de app mobiel betalen bij parkeerplaatsen en langs de openbare weg met Parkmobile. Volgens Xximo is het binnenkort ook mogelijk om in Vlaanderen M-Tickets van OV-bedrijf De Lijn met de app te bestellen en betalen.
De app kan volgens Xximo zelf rekening houden met het bedrijfsbeleid door bijvoorbeeld altijd of onder bepaalde omstandigheden voor het duurzaamste en niet het snelste vervoermiddel te kiezen. De gebruiker heeft volledige controle over functies, pushberichten en toegang tot gegevens. De meertalige app past zich op iedere locatie aan het profiel van de gebruiker aan.
Milo is beschikbaar voor alle Mobility Card-houders met het Xximo-logo waaronder de kaarten van Alphabet, Athlon en LeasePlan in België.