ALD introduceert app met reisadvies

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
ALD wil het nog makkelijker maken via een app. (Foto: ALD Automotive)

Leasemaatschappij ALD lanceert vandaag ALD Move, een app met reisadvies voor leaserijders. De applicatie helpt klanten hun woon-werkverkeer zo efficiënt mogelijk in te richten op basis van de persoonlijke agenda. Dit meldt de leasemaatschappij.

De app adviseert de gebruiker aan de hand van realtime informatie en voorspellende analyses. Hierbij wordt file-informatie, maar ook het weer en persoonlijke voorkeuren kunnen in de app worden meegenomen. De chatbot in de toepassing heeft volgens de leasemaatschappij een zelflerend vermogen. Zo moet de app zelf agendaproblemen tackelen en oplossingen bedenken voor ontbrekende adressen of overlappende afspraken.

Extra stimulans

De app wordt gekoppeld aan een mobiliteitskaart en geeft daardoor aanvullende oplossingen voor het openbaar vervoer of autodeeldiensten. Voor de ontwikkeling is gebruik gemaakt van de strategische samenwerking van ALD Automotive met Microsoft en innovatiespecialist Dearnova. De app wordt ondersteund door Microsoft’s Azure Cloud-platform en hun digitale diensten.

Meerten van Hooijdonk is aangesteld als Business Manager ALD move. Zijn taak is om de diensten van ALD te innoveren en die naar de markt te brengen. Hij was hiervoor partner manager voor het indirecte kanaal van ALD Automotive.

Uitproberen

In oktober gaat ALD met twee klanten van start om de app in de praktijk uit te proberen. Het doel van de leasemaatschappij is om minimaal 400 betaalde contracten in 2020 te behalen. Zo meldt Lonneke van der Horst, marketingdirecteur bij ALD Automotive.

Eerder dit jaar pleitte een mobiliteitsalliantie, een coalitie van 25 partijen uit de wereld van auto, fiets, OV en wegtransport, voor meer focus op het concept van Mobility as a Service (MaaS). Bij MaaS moet de keuzevrijheid en flexibiliteit voor reizigers en vervoerders verbeteren. Hierbij worden alle vormen van mobiliteit voor de reiziger geïntegreerd in een eenvoudig toegankelijk digitaal systeem.

ALD introduceert app met reisadvies | Fleet&Mobility

ALD introduceert app met reisadvies

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
ALD wil het nog makkelijker maken via een app. (Foto: ALD Automotive)

Leasemaatschappij ALD lanceert vandaag ALD Move, een app met reisadvies voor leaserijders. De applicatie helpt klanten hun woon-werkverkeer zo efficiënt mogelijk in te richten op basis van de persoonlijke agenda. Dit meldt de leasemaatschappij.

De app adviseert de gebruiker aan de hand van realtime informatie en voorspellende analyses. Hierbij wordt file-informatie, maar ook het weer en persoonlijke voorkeuren kunnen in de app worden meegenomen. De chatbot in de toepassing heeft volgens de leasemaatschappij een zelflerend vermogen. Zo moet de app zelf agendaproblemen tackelen en oplossingen bedenken voor ontbrekende adressen of overlappende afspraken.

Extra stimulans

De app wordt gekoppeld aan een mobiliteitskaart en geeft daardoor aanvullende oplossingen voor het openbaar vervoer of autodeeldiensten. Voor de ontwikkeling is gebruik gemaakt van de strategische samenwerking van ALD Automotive met Microsoft en innovatiespecialist Dearnova. De app wordt ondersteund door Microsoft’s Azure Cloud-platform en hun digitale diensten.

Meerten van Hooijdonk is aangesteld als Business Manager ALD move. Zijn taak is om de diensten van ALD te innoveren en die naar de markt te brengen. Hij was hiervoor partner manager voor het indirecte kanaal van ALD Automotive.

Uitproberen

In oktober gaat ALD met twee klanten van start om de app in de praktijk uit te proberen. Het doel van de leasemaatschappij is om minimaal 400 betaalde contracten in 2020 te behalen. Zo meldt Lonneke van der Horst, marketingdirecteur bij ALD Automotive.

Eerder dit jaar pleitte een mobiliteitsalliantie, een coalitie van 25 partijen uit de wereld van auto, fiets, OV en wegtransport, voor meer focus op het concept van Mobility as a Service (MaaS). Bij MaaS moet de keuzevrijheid en flexibiliteit voor reizigers en vervoerders verbeteren. Hierbij worden alle vormen van mobiliteit voor de reiziger geïntegreerd in een eenvoudig toegankelijk digitaal systeem.