We Drive Solar en Syntrus Achmea breiden deelautoconcept flink uit

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
Robin Berg bespreekt de bouwplannen met deelauto's op Ecomobiel.

Deelautoaanbieder We Drive Solar en vermogensbeheerder Syntrus Achmea Real Estate & Finance breiden hun woning- en deelautoconcept verder uit. In de komende jaren worden er in Utrecht bij verschillende projecten tussen de 150 en 300 deelauto’s geleverd. Dit meldde Robin Berg, directeur van We Drive Solar, gisteren op de tweede dag van de mobiliteitsbeurs Ecomobiel. Deze beurs vindt tot en met vandaag plaats in de Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Bij de woning krijgt de huurder een abonnement voor een elektrische deelauto, vanaf 89 euro per maand.

De twee partijen lanceerden hun deelautoconcept in 2017 met het aanbieden van drie Renault’s Zoe bij een Utrechts woningcomplex. Hierna bouwden We Drive Solar met E-Laad en Stedin bidirectionele laadpleinen in de Domstad en bij een Triodos kantoor, bedoeld voor deelauto’s.

Dan ga je ineens van deelmobiliteit als nicheproduct naar mainstream.

Robin Berg, directeur We Drive Solar

Volgens Berg werpt het concept zijn vruchten af: bij 70 starterswoningen op de Lange Nieuwstraat in Utrecht heeft inmiddels 60 procent van de bewoners een abonnement bij de deelautoaanbieder. “Dan ga je ineens van deelmobiliteit als nicheproduct naar mainstream”, aldus Berg. Een volgend project is de te bouwen woontoren Mark, waarbij voor achthonderd appartementen honderd deelauto’s beschikbaar komen. Volgens Berg is dat voldoende omdat de toren naast het NS-station Leidsche Rijn komt te liggen en een goede fietsverbinding heeft met het centrum.

Forse groei

Bij het project Cartesiusdriehoek in de Domstad worden drieduizend woningen gebouwd, waarvoor We Drive Solar tussen de twee- en driehonderd deelauto’s plaatst. Het betekent voor de deelautoaanbieder een forse groei in aantal deelauto’s, want op dit moment heeft het zeventig in de vloot, alle Renault’s Zoe. In Utrecht rijden er vijftig, in Amsterdam tien en de overige deelauto’s in de rest van het land. De aanbieder verwacht de vloot in 2020 te verdubbelen, waarbij ook Tesla’s worden ingezet; deze week ging de eerste Model 3 de weg op. Volgens Berg is er gemiddeld per vijf huishoudens één deelauto nodig. “De meeste klanten doen de eigen auto weg, dus elke deelauto die wij plaatsen vervangt vier bestaande auto’s.” De auto’s worden geleased bij Directlease en Mijndomeinauto. De auto’s staan op naam van We Drive Solar.

We Drive Solar en Syntrus Achmea breiden deelautoconcept flink uit | Fleet&Mobility

We Drive Solar en Syntrus Achmea breiden deelautoconcept flink uit

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
Robin Berg bespreekt de bouwplannen met deelauto's op Ecomobiel.

Deelautoaanbieder We Drive Solar en vermogensbeheerder Syntrus Achmea Real Estate & Finance breiden hun woning- en deelautoconcept verder uit. In de komende jaren worden er in Utrecht bij verschillende projecten tussen de 150 en 300 deelauto’s geleverd. Dit meldde Robin Berg, directeur van We Drive Solar, gisteren op de tweede dag van de mobiliteitsbeurs Ecomobiel. Deze beurs vindt tot en met vandaag plaats in de Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Bij de woning krijgt de huurder een abonnement voor een elektrische deelauto, vanaf 89 euro per maand.

De twee partijen lanceerden hun deelautoconcept in 2017 met het aanbieden van drie Renault’s Zoe bij een Utrechts woningcomplex. Hierna bouwden We Drive Solar met E-Laad en Stedin bidirectionele laadpleinen in de Domstad en bij een Triodos kantoor, bedoeld voor deelauto’s.

Dan ga je ineens van deelmobiliteit als nicheproduct naar mainstream.

Robin Berg, directeur We Drive Solar

Volgens Berg werpt het concept zijn vruchten af: bij 70 starterswoningen op de Lange Nieuwstraat in Utrecht heeft inmiddels 60 procent van de bewoners een abonnement bij de deelautoaanbieder. “Dan ga je ineens van deelmobiliteit als nicheproduct naar mainstream”, aldus Berg. Een volgend project is de te bouwen woontoren Mark, waarbij voor achthonderd appartementen honderd deelauto’s beschikbaar komen. Volgens Berg is dat voldoende omdat de toren naast het NS-station Leidsche Rijn komt te liggen en een goede fietsverbinding heeft met het centrum.

Forse groei

Bij het project Cartesiusdriehoek in de Domstad worden drieduizend woningen gebouwd, waarvoor We Drive Solar tussen de twee- en driehonderd deelauto’s plaatst. Het betekent voor de deelautoaanbieder een forse groei in aantal deelauto’s, want op dit moment heeft het zeventig in de vloot, alle Renault’s Zoe. In Utrecht rijden er vijftig, in Amsterdam tien en de overige deelauto’s in de rest van het land. De aanbieder verwacht de vloot in 2020 te verdubbelen, waarbij ook Tesla’s worden ingezet; deze week ging de eerste Model 3 de weg op. Volgens Berg is er gemiddeld per vijf huishoudens één deelauto nodig. “De meeste klanten doen de eigen auto weg, dus elke deelauto die wij plaatsen vervangt vier bestaande auto’s.” De auto’s worden geleased bij Directlease en Mijndomeinauto. De auto’s staan op naam van We Drive Solar.