5 vragen aan | Neeltje Buijs: Beter over de bühne

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Buijs: Wij moeten onze propositie beter over de bühne brengen. (Foto: Sophie Eekman Photography)

De autobranche loopt als een rode draad door je carrière; zo heb je onder andere voor dealerbedrijf Jan de Jong en Pouw gewerkt. Wilde je altijd al in de autobranche werken?

“Ik denk vanaf mijn zesde jaar al. Ik kom niet uit een autofamilie, maar mijn vader is wel een liefhebber. Hij las me vroeger voor uit de Autovisie jaarboeken. Ik heb zelf een voorliefde voor klassieke auto’s. Ik had een Jaguar XJS V12 uit ’76, die ik onlangs heb verkocht.”

Verkocht? Waarom?

“Ik werk bij Alphabet op het hoofdkantoor in Breda en ik woon in Amsterdam. Ik kon hem dus nergens kwijt. Wel  heb ik onlangs besloten om weer een klassieker te kopen: een BMW E30 Cabrio. Die stal ik wel bij familie in Brabant.”

Je bent onlangs aangesteld als manager Corporatie Customers. Hiervoor was je verantwoordelijk voor verhuur. Waarom de overstap?

“Ik heb veel geleerd bij Alpharent, maar het voelde na 4,5 jaar wel alsof mijn interne missie erop zat. De vloot is in de afgelopen jaren gegroeid van 3.500 naar 6 duizend auto’s. Mede als gevolg van de huidige tijd, zien we een toenemende vraag naar flexibele oplossingen zoals shortlease. Rent is een markt van incidenten en je moet snel in kunnen spelen op de situatie. Daarvoor is persoonlijk contact essentieel. Dat klantgericht werken neem ik zeker mee in mijn nieuwe functie.”

Wat lijkt je uitdagend aan deze functie?

“Wagenparkbeheer is een stuk dynamischer geworden. Het gaat niet meer zozeer om autokosten, maar om het verzorgen van mobiliteit. De autobranche blijft zich ontwikkelen en die dynamiek past goed bij me. Mobiliteit staat voor vrijheid; wij willen klanten ondersteunen door een oplossing te bieden voor iedere kilometer. Ongeacht of dat nu met het openbaar vervoer, met een deelauto voor een uur, een huurauto voor een paar dagen of een eigen leaseauto. dat noemen wij de 1 minute to 5 year propositie.  Wij kunnen dat bieden, maar moeten dat nog wél beter over de bühne brengen. Ik heb er heel veel zin in om daar mee aan de slag te gaan en onze klanten persoonlijk te ontmoeten.”

En wat is je ambitie?

“Persoonlijk; een Ferrari Roma op mijn vijftigste. Zakelijk om samen het team naar nieuwe successen te leiden door mijn persoonlijke drive en positieve bijdrage aan de veranderende vraag naar mobiliteit. Dat betekent concreet: met mijn afdeling een bijdrage leveren aan de ambitie van Alphabet Nederland om de vloot te laten groeien van 85 duizend auto’s naar 100 duizend in 2023. Waarvan het overgrote deel elektrisch is aangedreven.”

5 vragen aan | Neeltje Buijs: Beter over de bühne | Fleet&Mobility

5 vragen aan | Neeltje Buijs: Beter over de bühne

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Buijs: Wij moeten onze propositie beter over de bühne brengen. (Foto: Sophie Eekman Photography)

De autobranche loopt als een rode draad door je carrière; zo heb je onder andere voor dealerbedrijf Jan de Jong en Pouw gewerkt. Wilde je altijd al in de autobranche werken?

“Ik denk vanaf mijn zesde jaar al. Ik kom niet uit een autofamilie, maar mijn vader is wel een liefhebber. Hij las me vroeger voor uit de Autovisie jaarboeken. Ik heb zelf een voorliefde voor klassieke auto’s. Ik had een Jaguar XJS V12 uit ’76, die ik onlangs heb verkocht.”

Verkocht? Waarom?

“Ik werk bij Alphabet op het hoofdkantoor in Breda en ik woon in Amsterdam. Ik kon hem dus nergens kwijt. Wel  heb ik onlangs besloten om weer een klassieker te kopen: een BMW E30 Cabrio. Die stal ik wel bij familie in Brabant.”

Je bent onlangs aangesteld als manager Corporatie Customers. Hiervoor was je verantwoordelijk voor verhuur. Waarom de overstap?

“Ik heb veel geleerd bij Alpharent, maar het voelde na 4,5 jaar wel alsof mijn interne missie erop zat. De vloot is in de afgelopen jaren gegroeid van 3.500 naar 6 duizend auto’s. Mede als gevolg van de huidige tijd, zien we een toenemende vraag naar flexibele oplossingen zoals shortlease. Rent is een markt van incidenten en je moet snel in kunnen spelen op de situatie. Daarvoor is persoonlijk contact essentieel. Dat klantgericht werken neem ik zeker mee in mijn nieuwe functie.”

Wat lijkt je uitdagend aan deze functie?

“Wagenparkbeheer is een stuk dynamischer geworden. Het gaat niet meer zozeer om autokosten, maar om het verzorgen van mobiliteit. De autobranche blijft zich ontwikkelen en die dynamiek past goed bij me. Mobiliteit staat voor vrijheid; wij willen klanten ondersteunen door een oplossing te bieden voor iedere kilometer. Ongeacht of dat nu met het openbaar vervoer, met een deelauto voor een uur, een huurauto voor een paar dagen of een eigen leaseauto. dat noemen wij de 1 minute to 5 year propositie.  Wij kunnen dat bieden, maar moeten dat nog wél beter over de bühne brengen. Ik heb er heel veel zin in om daar mee aan de slag te gaan en onze klanten persoonlijk te ontmoeten.”

En wat is je ambitie?

“Persoonlijk; een Ferrari Roma op mijn vijftigste. Zakelijk om samen het team naar nieuwe successen te leiden door mijn persoonlijke drive en positieve bijdrage aan de veranderende vraag naar mobiliteit. Dat betekent concreet: met mijn afdeling een bijdrage leveren aan de ambitie van Alphabet Nederland om de vloot te laten groeien van 85 duizend auto’s naar 100 duizend in 2023. Waarvan het overgrote deel elektrisch is aangedreven.”