Leaseplan bestelt 5.000 Lightyears

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Lightyear

De auto’s worden via abonnementsmodellen aangeboden aan klanten van Leaseplan. “Bij Lightyear is range anxiety, waarbij automobilisten bang zijn voor het beperkte bereik van elektrische voertuigen, verleden tijd, net als het moeten vinden van een bereikbaar laadpunt”, aldus Tex Gunning ceo bij Leaseplan.

Het gaat om het tweede model van de Nederlandse zonneautomakers, die naar verwachting vanaf 2024-2025 geproduceerd zal gaan worden. Leaseplan beloofde al om het eerste model van Lightyear, de Lightyear One die in 2022 in productie gaat, aan zijn klanten aan te bieden. 

“Leaseplan is al sinds 2018 een partner van ons. Deze aankondiging is bewijs van hun geloof in onze visie om duurzame mobiliteit beschikbaar te maken voor iedereen. De leasemaatschappij ondersteunt ons in de transitie die wij voor ogen hebben waarin voertuigen minder afhankelijk zijn van de laadinfrastructuur, waardoor ook grote investeringen in laadinfrastructuur worden voorkomen”, zegt Lex Hoefsloot, oprichter en ceo van Lightyear.

Leaseplan bestelt 5.000 Lightyears | Fleet&Mobility

Leaseplan bestelt 5.000 Lightyears

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Lightyear

De auto’s worden via abonnementsmodellen aangeboden aan klanten van Leaseplan. “Bij Lightyear is range anxiety, waarbij automobilisten bang zijn voor het beperkte bereik van elektrische voertuigen, verleden tijd, net als het moeten vinden van een bereikbaar laadpunt”, aldus Tex Gunning ceo bij Leaseplan.

Het gaat om het tweede model van de Nederlandse zonneautomakers, die naar verwachting vanaf 2024-2025 geproduceerd zal gaan worden. Leaseplan beloofde al om het eerste model van Lightyear, de Lightyear One die in 2022 in productie gaat, aan zijn klanten aan te bieden. 

“Leaseplan is al sinds 2018 een partner van ons. Deze aankondiging is bewijs van hun geloof in onze visie om duurzame mobiliteit beschikbaar te maken voor iedereen. De leasemaatschappij ondersteunt ons in de transitie die wij voor ogen hebben waarin voertuigen minder afhankelijk zijn van de laadinfrastructuur, waardoor ook grote investeringen in laadinfrastructuur worden voorkomen”, zegt Lex Hoefsloot, oprichter en ceo van Lightyear.