Eerste editie Fleet&Mobility Experience trekt 500 bezoekers [video]

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
FFME werd goed bezocht. (Foto: Gerard van Bree)

Zowel exposanten als bezoekers waren enthousiast over het innovatieve concept, waarbij de beursvloer en de presentaties één geïntegreerd geheel vormden. Op de beursvloer, waar exposanten op alle gebieden van mobiliteit hun innovaties toonden, waren drie ruimtes ingericht voor de presentaties: de Blue Dome (met als thema Connectivity), Orange Dome (New Mobility Movements) en de Green Dome (Drivelines of the Future). Diverse sprekers gaven hierin per thema hun visie op de ontwikkelingen in de mobiliteitsmarkt. Daarnaast lieten Pepijn Lagerwey van Omdenken, Randall van Poelvoorde van Robotxperience en wetenschapsjournalist Diederik Jekel een verfrissende blik schijnen op de markt.

blue dome

In de Blue dome lieten Victor van Dinten (HERE Technologies), Erik Kamps (Crossyn), Remco Evers (Achmea) in hun presentaties zien hoe de connectiviteitstoepassingen het leveren veraangenamen maar zakelijk ook de nodige uitdagingen geven: er komt op dit gebied in de komende jaren nog veel op ons af.

Praktisch

dome2De Orange Dome was praktischer van insteek: Zo presenteerde Anna Paulides (PostNL) hoe de pakketbezorger de binnensteden emissievrij wil maken, toonde Gerd van der Kolk hoe autoretailer Baan Twente omvormde tot mobiliteitsprovider, liet Spitsbreker Gerrit van der Kolk zien dat mensen wel degelijk aangespoord kunnen worden om de fiets te pakken in plaats van de auto en gaven Edvard Hendriksen (Over Morgen) en Victor van den Berg van Radiuz inzicht in hoe alle mobiliteitsdiensten aan elkaar kunnen worden geknoopt en plaatste Norbert van den Eijnden, voormalig ceo van Alphabet Car Lease International, de goedbedoelde Nederlandse MaaS-initiatieven en emissie-reducerende maatregelen in internationaal perspectief.

Vuurwerk

pepperOok de Green Dome had enkele zeer praktische cases, zoals die van Fardau van der Galiën van elektriciteitsbedrijf Vandebron, die liet zien dat de auto al dienst kan doen als energiehub en welke voordelen dat biedt. Koen van Walsem van Renault ging in op hoe de elektrische auto ook de retail verandert. Mark Maaskant van de Prodrive Academy liet zien hoe onwetend berijders eigenlijk nog zijn waar het gaat om het gebruik van een elektrische auto, en Tom Selten gaf een inkijkje in het ontstaan van zonnecelauto Lightyear. En de paneldiscussie tussen Ivo Lissone (Alphabet), Joris Laponder (Eneco eMobility) Wijnand de Geus (RAI Vereniging) en Wouter van Neerbos (Circonica) over wat nou de aandrijflijn van de toekomst is, bracht onder leiding van Marianne Zwagerman het nodige vuurwerk.green dome

Het was voor het eerst dat Fleet&Mobility een vakevenement organiseerde voor de doelgroep van mobiliteitsmanagers. Volgend jaar vindt de tweede editie van de Future Fleet&Mobility Experience plaats.

Eerste editie Fleet&Mobility Experience trekt 500 bezoekers | Fleet&Mobility

Eerste editie Fleet&Mobility Experience trekt 500 bezoekers [video]

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
FFME werd goed bezocht. (Foto: Gerard van Bree)

Zowel exposanten als bezoekers waren enthousiast over het innovatieve concept, waarbij de beursvloer en de presentaties één geïntegreerd geheel vormden. Op de beursvloer, waar exposanten op alle gebieden van mobiliteit hun innovaties toonden, waren drie ruimtes ingericht voor de presentaties: de Blue Dome (met als thema Connectivity), Orange Dome (New Mobility Movements) en de Green Dome (Drivelines of the Future). Diverse sprekers gaven hierin per thema hun visie op de ontwikkelingen in de mobiliteitsmarkt. Daarnaast lieten Pepijn Lagerwey van Omdenken, Randall van Poelvoorde van Robotxperience en wetenschapsjournalist Diederik Jekel een verfrissende blik schijnen op de markt.

blue dome

In de Blue dome lieten Victor van Dinten (HERE Technologies), Erik Kamps (Crossyn), Remco Evers (Achmea) in hun presentaties zien hoe de connectiviteitstoepassingen het leveren veraangenamen maar zakelijk ook de nodige uitdagingen geven: er komt op dit gebied in de komende jaren nog veel op ons af.

Praktisch

dome2De Orange Dome was praktischer van insteek: Zo presenteerde Anna Paulides (PostNL) hoe de pakketbezorger de binnensteden emissievrij wil maken, toonde Gerd van der Kolk hoe autoretailer Baan Twente omvormde tot mobiliteitsprovider, liet Spitsbreker Gerrit van der Kolk zien dat mensen wel degelijk aangespoord kunnen worden om de fiets te pakken in plaats van de auto en gaven Edvard Hendriksen (Over Morgen) en Victor van den Berg van Radiuz inzicht in hoe alle mobiliteitsdiensten aan elkaar kunnen worden geknoopt en plaatste Norbert van den Eijnden, voormalig ceo van Alphabet Car Lease International, de goedbedoelde Nederlandse MaaS-initiatieven en emissie-reducerende maatregelen in internationaal perspectief.

Vuurwerk

pepperOok de Green Dome had enkele zeer praktische cases, zoals die van Fardau van der Galiën van elektriciteitsbedrijf Vandebron, die liet zien dat de auto al dienst kan doen als energiehub en welke voordelen dat biedt. Koen van Walsem van Renault ging in op hoe de elektrische auto ook de retail verandert. Mark Maaskant van de Prodrive Academy liet zien hoe onwetend berijders eigenlijk nog zijn waar het gaat om het gebruik van een elektrische auto, en Tom Selten gaf een inkijkje in het ontstaan van zonnecelauto Lightyear. En de paneldiscussie tussen Ivo Lissone (Alphabet), Joris Laponder (Eneco eMobility) Wijnand de Geus (RAI Vereniging) en Wouter van Neerbos (Circonica) over wat nou de aandrijflijn van de toekomst is, bracht onder leiding van Marianne Zwagerman het nodige vuurwerk.green dome

Het was voor het eerst dat Fleet&Mobility een vakevenement organiseerde voor de doelgroep van mobiliteitsmanagers. Volgend jaar vindt de tweede editie van de Future Fleet&Mobility Experience plaats.