Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

Energieleverancier lanceert laadpas

Foto: Vandebron

Energieleverancier Vandebron heeft vandaag een laadpas voor elektrisch rijders gelanceerd. EV-rijders hebben met deze pas volgens Vandebron toegang tot alle openbare laadpunten in Nederland.

Dat meldt de energieleverancier vandaag.

Ook is een app gelanceerd waarop gebruikers van de laadpas beschikbare laadpalen kunnen zien, maar ook de tarieven daarvan. “Wie tankt bij een station ziet precies wat hij of zij betaalt, maar elektrisch rijders hebben vaak geen idee wat ze per laadsessie kwijt zijn”, aldus Fardau van der Galiën, business developer elektrisch rijden bij Vandebron. Met de app kan direct betaald worden voor laden en parkeren. Volgens VandeBron is dat uniek in Nederland. Voor het parkeren is een samenwerking met Parkmobile gesloten.

Leverancier Allego

Vandebron is al speler in de EV-branche. De energie voor Nederlandse Allego-laadpalen wordt namelijk geleverd door Vandebron. Allego werd in december 2016 door de rechter tot de orde geroepen, omdat het bedrijf zich zou hebben voorgedaan als energieleverancier. Allego is een dochteronderneming van netbeheerder Alliander. En als dochter van een publieke netwerkbeheerder mag je geen energieleverancier zijn. Wel mag Allego laadpalen aanleggen, onderhouden en laadtransacties afwikkelen. Sindsdien wordt de energie voor Allego-palen geleverd door Vandebron.

Vandebron rekent geen kosten per laadsessie, maar een vast maandbedrag van 3,50 euro. Wie als consument al energieklant is van Vandebron betaalt 1,50 euro per maand. Eind 2017 start ook een samenwerking met laadpaalleverancier Alfen, zodat klanten een thuislader kunnen kopen tegen inkoopprijs.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Floor Vink
Energieleverancier lanceert laadpas | Fleet&Mobility

Energieleverancier lanceert laadpas

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Foto: Vandebron

Dat meldt de energieleverancier vandaag.

Ook is een app gelanceerd waarop gebruikers van de laadpas beschikbare laadpalen kunnen zien, maar ook de tarieven daarvan. “Wie tankt bij een station ziet precies wat hij of zij betaalt, maar elektrisch rijders hebben vaak geen idee wat ze per laadsessie kwijt zijn”, aldus Fardau van der Galiën, business developer elektrisch rijden bij Vandebron. Met de app kan direct betaald worden voor laden en parkeren. Volgens VandeBron is dat uniek in Nederland. Voor het parkeren is een samenwerking met Parkmobile gesloten.

Leverancier Allego

Vandebron is al speler in de EV-branche. De energie voor Nederlandse Allego-laadpalen wordt namelijk geleverd door Vandebron. Allego werd in december 2016 door de rechter tot de orde geroepen, omdat het bedrijf zich zou hebben voorgedaan als energieleverancier. Allego is een dochteronderneming van netbeheerder Alliander. En als dochter van een publieke netwerkbeheerder mag je geen energieleverancier zijn. Wel mag Allego laadpalen aanleggen, onderhouden en laadtransacties afwikkelen. Sindsdien wordt de energie voor Allego-palen geleverd door Vandebron.

Vandebron rekent geen kosten per laadsessie, maar een vast maandbedrag van 3,50 euro. Wie als consument al energieklant is van Vandebron betaalt 1,50 euro per maand. Eind 2017 start ook een samenwerking met laadpaalleverancier Alfen, zodat klanten een thuislader kunnen kopen tegen inkoopprijs.