Fleet Expo-oprichter lanceert nieuw fleetevent
Op 26 november vindt in het Van der Valk Hotel Houten het eerste Fleet Event plaats, waarbij de nadruk op netwerken komt te liggen. De organisatie richt zich op wagenparkbeheers en mobiliteitsmanagers, van hr-managers tot fleetmanagers en van algemeen directeuren tot wagenparkbeheerders.
Organisator Patrick van Tilburg van Expomotion, bekend van de Remarketing Events en oprichter van de Fleet Expo in 2004, richt zich daarnaast ook nadrukkelijk op toeleveranciers van de fleetowners. “Dan moet je denken aan bijvoorbeeld track&trace en navigatie, auto-importeurs, leveranciers van ROB, brandstof – en mobiliteitskaarten en andere dienstverleners.”
Ruimte in de kalender
Volgens Van Tilburg wordt het nieuwe event geen directe concurrent van de bestaande fleetevents, maar een aanvulling. “Er is ruimte in de kalender naast de bestaande evenementen. Dat komt mede door het wegvallen van de Fleet Expo als zelfstandige beurs (Fleet Expo vindt plaats tijdens de AutoRAI, red).”
Naast het event op 26 november worden in februari en september ook Fleet Lounges gehouden, beknopte bijeenkomsten die zowel een informatief als een netwerk-karakter hebben.
Volgens Van Tilburg is er duidelijk behoefte aan een dergelijk evenement in de branche. “Het Fleet Event kent echt een eigen dynamiek. We zetten in op het delen van kwalitatief hoogwaardige informatie en daarbij speelt ook netwerken een grote rol.”