‘Bereikbaarheid hoort ook bij zakelijke mobiliteit’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zakelijke mobiliteit behelst volgens haar alle benodigde factoren om het werk goed te kunnen doen. “Dat zijn het wagenpark en andere vervoersmiddelen, maar dus ook de infrastructuur en bereikbaarheid. In Rotterdam is de hoeveelheid verkeer dan ook niet het probleem, maar de momenten waarop we rijden wel. Er zijn al verschillende goede initiatieven om mensen uit de spits te halen, maar er kan ook nog heel veel beter. Hoe de infrastructuur eruitziet rondom Rotterdam The Hague Airport bijvoorbeeld, en vooral de slecht op elkaar aansluitende OV-voorzieningen zijn echt een gemiste kans. En dat terwijl we het de komende tijd echt moeten hebben van slimmer gebruik zodat er minder pieken op de dag ontstaan.”

Gedwongen doelen halen
Bereikbaarheid staat volgens haar vaak niet hoog op de agenda van bedrijven. Hoekstra-Van der Deen: “Wanneer zij vanuit duurzaamheidsnormen of financiële overwegingen worden gedwongen om hun mobiliteit onder de loep te nemen, zien ze vaak wel dat mobiliteit en bereikbaarheid middelen zijn om hun doelen te behalen. Bij een vorige werkgever pakten te veel medewerkers – met name in de eerste vijf kilometer – de auto. Een deel van de oplossing bestond eruit dat het wagenpark werd uitgebreid met e-bikes en e-scooters voor de kortere afstanden.”

Lees meer over zakelijke mobiliteit op www.overmobiliteit.nl.

‘Bereikbaarheid hoort ook bij zakelijke mobiliteit’ | Fleet&Mobility

‘Bereikbaarheid hoort ook bij zakelijke mobiliteit’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zakelijke mobiliteit behelst volgens haar alle benodigde factoren om het werk goed te kunnen doen. “Dat zijn het wagenpark en andere vervoersmiddelen, maar dus ook de infrastructuur en bereikbaarheid. In Rotterdam is de hoeveelheid verkeer dan ook niet het probleem, maar de momenten waarop we rijden wel. Er zijn al verschillende goede initiatieven om mensen uit de spits te halen, maar er kan ook nog heel veel beter. Hoe de infrastructuur eruitziet rondom Rotterdam The Hague Airport bijvoorbeeld, en vooral de slecht op elkaar aansluitende OV-voorzieningen zijn echt een gemiste kans. En dat terwijl we het de komende tijd echt moeten hebben van slimmer gebruik zodat er minder pieken op de dag ontstaan.”

Gedwongen doelen halen
Bereikbaarheid staat volgens haar vaak niet hoog op de agenda van bedrijven. Hoekstra-Van der Deen: “Wanneer zij vanuit duurzaamheidsnormen of financiële overwegingen worden gedwongen om hun mobiliteit onder de loep te nemen, zien ze vaak wel dat mobiliteit en bereikbaarheid middelen zijn om hun doelen te behalen. Bij een vorige werkgever pakten te veel medewerkers – met name in de eerste vijf kilometer – de auto. Een deel van de oplossing bestond eruit dat het wagenpark werd uitgebreid met e-bikes en e-scooters voor de kortere afstanden.”

Lees meer over zakelijke mobiliteit op www.overmobiliteit.nl.