Fixico focust op zakelijk rijder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het bedrijf zegt dit geld onder andere te willen gebruiken voor groei op de Nederlandse markt, maar ook om de stap over de landsgrenzen te wagen. Fixico richt zich op de zogenaamde ‘niet-gestuurde’ schademarkt: schade die valt onder het eigen risico van de verzekerde of die niet wordt vergoed door de verzekeraar. Er zijn echter ook steeds meer zakelijke klanten die van de app gebruik willen maken, zegt oprichter Derk Roodhuyzen. “Bijvoorbeeld bij kleinere leasemaatschappijen en verhuurders.”

Bij de verhuurder wordt de schade meestal ingevoerd als de auto weer op het terrein staat, bij de leasemaatschappijen doet de berijder dat zelf. “De schade komt binnen bij de wagenparkbeheerder, die hem uitstuurt naar het schadenetwerk. De berijder ziet de app in de look&feel van zijn leasemaatschappij”, aldus Roodhuyzen.

Lees meer op Automotive Management

Fixico focust op zakelijk rijder | Fleet&Mobility

Fixico focust op zakelijk rijder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het bedrijf zegt dit geld onder andere te willen gebruiken voor groei op de Nederlandse markt, maar ook om de stap over de landsgrenzen te wagen. Fixico richt zich op de zogenaamde ‘niet-gestuurde’ schademarkt: schade die valt onder het eigen risico van de verzekerde of die niet wordt vergoed door de verzekeraar. Er zijn echter ook steeds meer zakelijke klanten die van de app gebruik willen maken, zegt oprichter Derk Roodhuyzen. “Bijvoorbeeld bij kleinere leasemaatschappijen en verhuurders.”

Bij de verhuurder wordt de schade meestal ingevoerd als de auto weer op het terrein staat, bij de leasemaatschappijen doet de berijder dat zelf. “De schade komt binnen bij de wagenparkbeheerder, die hem uitstuurt naar het schadenetwerk. De berijder ziet de app in de look&feel van zijn leasemaatschappij”, aldus Roodhuyzen.

Lees meer op Automotive Management