Fiets ‘met blauwe band’ wil ook zakelijke markt verleiden
Het fietsabonnement groeide naar 100 duizend klanten, in vier landen.
Swapfiets, herkenbaar aan de blauwe voorband, zegt in een persbericht een recordaantal klanten te hebben bereikt. Het bedrijf met fietsabonnementen telt nu 100 duizend klanten in vier verschillende landen: Nederland, België, Denemarken en Duitsland. Swapfiets werd in 2014 opgericht door drie vrienden met het idee dat mensen wel een eigen fiets willen hebben, maar zonder de zorgen over het onderhoud. Vanuit die gedachte lanceerden ze een fietsabonnement, inclusief service en reparatie aan de fiets. Na uitvoerige testfases koos het bedrijf in 2017 voor een groeistrategie en werd het concept, behalve in eigen land ook buiten de landsgrenzen uitgerold.
Volgens Steven Uitentuis, directeur van Swapfiets, zijn de “blauwe banden niet meer weg te denken en hebben ze het straatbeeld blijvend veranderd.” Het bedrijf heeft onlangs een app gelanceerd waarmee klanten binnen 20 seconden zelf een Swapfiets kunnen inplannen. Daarnaast zijn testen gepland met nieuwe fietsen en wil het bedrijf de zakelijke markt gaan bedienen.