Uberalles opent aanval op deelautomarkt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kerklingh heeft al diverse traditionele verhuurbedrijven en autodeelconcepten, waaronder KAV Autoverhuur, Connectcar en Studentcar en de deelautovloot van Witkar. Daar wordt nu het nieuwe platform voor onderling autodelen aan toegevoegd. Hij wil binnen een jaar zeker tienduizend auto’s op het platform hebben. Naar eigen zeggen opent hij de aanval op de markt van autodelen.

Huurders en verhuurders betalen 25 euro aanmeldkosten. Verhuurders van een auto betalen maandelijks tien euro. Een huurder betaalt alleen voor de huur aan de verhuurder, geen vaste abonnementsprijs, benadrukt Kerklingh. “Bij Snappcar wordt 30 procent van de omzet aan provisie gevraagd, dat is veel geld. Bij ons alleen een vast bedrag van tien euro per maand. Hoe vaker je een auto verhuurt, hoe meer je eraan kan verdienen.”

Tesla voor 200 euro per dag
In eerste instantie bepaalt Uberalles de huurprijs van een auto. “Het is de bedoeling dat wij uiteindelijk een adviesprijs geven, maar dat de verhuurder zelf de prijs bepaalt.” Er wordt per dag een prijs gerekend. Ook zijn de andere labels van Kerklingh met Uberalles te reserveren. “Als er geen auto in de omgeving te krijgen is, kan altijd worden teruggevallen op de auto’s van Studentcar, Connectcar en het Witkar-netwerk. Die zijn te reserveren via diezelfde Uberalles-app.”

Uberalles werd gelanceerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in de studio’s in Aalsmeer, waar trendwatcher Vincent Everts als eerste deelnemer zijn Tesla Model X heeft toegevoegd aan het platform. Het is vooralsnog de enige auto op het platform, te huren voor 200 euro per dag, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. Het is voor deelnemers ook mogelijk om er een gesloten community van te maken en je auto alleen te delen met vrienden, buren of bekenden.

Ook leaseauto`s delen
Ook leaseauto’s kunnen worden aangeboden op het platform. Daarover zijn nog geen aparte afspraken met leasemaatschappijen of grote fleetowners over gemaakt. “We zijn net gestart, maar de eerste gesprekken hierover staan gepland.”

Toch heeft volgens Kerklingh de particuliere markt meer potentie dan de zakelijke. Om consumenten duidelijk te maken dat het om een betrouwbaar product gaat, worden de huurders volledig gecheckt. “We kijken of het rijbewijs en het paspoort echt is, of er daadwerkelijk mensen staan ingeschreven op het opgegeven adres, of ze de rekeningen kunnen betalen”, vertelt Kerklingh.

Uber versus Uberalles
De naam roept direct associaties op met taxidienst Uber, maar daarover is Kerklingh kort. “Het is een andere naam en wij bedrijven een hele andere business. Wij verhuren auto’s en Uber verricht personenvervoer en taxidiensten. Dat is een groot verschil. Dat mensen bij onze naam vaak aan dat bedrijf denken vinden wij helemaal niet erg.”

Ook het verschil met Snappcar is volgens Kerklingh duidelijk. “Behalve dat ons verdienmodel anders is ingericht, kun je bij ons al vanaf 18 jaar huren, bij Snappcar is dat pas vanaf 21 jaar. Je kunt ook annuleren, wel met een meldplicht.”

Uberalles opent aanval op deelautomarkt | Fleet&Mobility

Uberalles opent aanval op deelautomarkt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kerklingh heeft al diverse traditionele verhuurbedrijven en autodeelconcepten, waaronder KAV Autoverhuur, Connectcar en Studentcar en de deelautovloot van Witkar. Daar wordt nu het nieuwe platform voor onderling autodelen aan toegevoegd. Hij wil binnen een jaar zeker tienduizend auto’s op het platform hebben. Naar eigen zeggen opent hij de aanval op de markt van autodelen.

Huurders en verhuurders betalen 25 euro aanmeldkosten. Verhuurders van een auto betalen maandelijks tien euro. Een huurder betaalt alleen voor de huur aan de verhuurder, geen vaste abonnementsprijs, benadrukt Kerklingh. “Bij Snappcar wordt 30 procent van de omzet aan provisie gevraagd, dat is veel geld. Bij ons alleen een vast bedrag van tien euro per maand. Hoe vaker je een auto verhuurt, hoe meer je eraan kan verdienen.”

Tesla voor 200 euro per dag
In eerste instantie bepaalt Uberalles de huurprijs van een auto. “Het is de bedoeling dat wij uiteindelijk een adviesprijs geven, maar dat de verhuurder zelf de prijs bepaalt.” Er wordt per dag een prijs gerekend. Ook zijn de andere labels van Kerklingh met Uberalles te reserveren. “Als er geen auto in de omgeving te krijgen is, kan altijd worden teruggevallen op de auto’s van Studentcar, Connectcar en het Witkar-netwerk. Die zijn te reserveren via diezelfde Uberalles-app.”

Uberalles werd gelanceerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in de studio’s in Aalsmeer, waar trendwatcher Vincent Everts als eerste deelnemer zijn Tesla Model X heeft toegevoegd aan het platform. Het is vooralsnog de enige auto op het platform, te huren voor 200 euro per dag, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. Het is voor deelnemers ook mogelijk om er een gesloten community van te maken en je auto alleen te delen met vrienden, buren of bekenden.

Ook leaseauto`s delen
Ook leaseauto’s kunnen worden aangeboden op het platform. Daarover zijn nog geen aparte afspraken met leasemaatschappijen of grote fleetowners over gemaakt. “We zijn net gestart, maar de eerste gesprekken hierover staan gepland.”

Toch heeft volgens Kerklingh de particuliere markt meer potentie dan de zakelijke. Om consumenten duidelijk te maken dat het om een betrouwbaar product gaat, worden de huurders volledig gecheckt. “We kijken of het rijbewijs en het paspoort echt is, of er daadwerkelijk mensen staan ingeschreven op het opgegeven adres, of ze de rekeningen kunnen betalen”, vertelt Kerklingh.

Uber versus Uberalles
De naam roept direct associaties op met taxidienst Uber, maar daarover is Kerklingh kort. “Het is een andere naam en wij bedrijven een hele andere business. Wij verhuren auto’s en Uber verricht personenvervoer en taxidiensten. Dat is een groot verschil. Dat mensen bij onze naam vaak aan dat bedrijf denken vinden wij helemaal niet erg.”

Ook het verschil met Snappcar is volgens Kerklingh duidelijk. “Behalve dat ons verdienmodel anders is ingericht, kun je bij ons al vanaf 18 jaar huren, bij Snappcar is dat pas vanaf 21 jaar. Je kunt ook annuleren, wel met een meldplicht.”