Leasing en verhuur

Laatste update:

Succes plug-in afhankelijk van berijdersgedrag

Dat plug-in elektrische auto’s nog voornamelijk aan de benzineslang hangen in plaats van aan de stekker, komt doordat berijders te weinig prikkels krijgen om hun gedrag aan te passen. Dat concludeert onderzoeksbureau CE Delft op basis van een analyse naar het gebruik van elektrische auto’s.

Dat plug-in hybrides in theorie veel meer verbruiken dan in de praktijk, is inmiddels genoegzaam bekend. Uit een onderzoek dat Travelcard vorig jaar uitvoerde in opdracht van Fleetmotive, bleek het verschil tussen theoretisch en werkelijk verbruik tussen de 80 en 180 procent te zitten.

Volgens CE Delft is het daarom van groot belang dat het oplaad- en rijgedrag van de gebruikers positief wordt beïnvloed, door middel van financiële prikkels door werkgevers en overheid. Daarnaast moet er nog meer worden geïnvesteerd in infrastructuur zoals laadpalen.

Lees hier het onderzoek van CE Delft

 

Vandaag sprak Fleetmotive-hoofdredacteur Luberto van Buiten op RTLZ onder meer over het verbruik van plug-in hybrides. Bekijk hier de uitzending.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie