Duurzame woontoren gaat Arval-auto’s delen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Foto: Infocentrum Stationsgebied Utrecht

De gemeente wil met het project een gezond stedelijk leven realiseren. De oplevering laat nog even op zich wachten, maar wat al wel vast staat is dat Arval een mix aan EV’s en duurzame mobiliteit aan de bewoners van deze urban jungle ter beschikking stelt. De leasemaatschappij levert niet alleen de voertuigen, maar neemt ook het beheer, onderhoud en reinigen ervan voor haar rekening.

“Er komen geen parkeerplekken voor bewoners in het complex”, vertelt Arjos Bot, head of consulting & corporate vehicle observatory bij Arval Nederland, tijdens het relatie-event van de leasemaatschappij. “Er komen alleen parkeerplekken voor deelauto’s en –scooters die wij gaan neerzetten. De Arval-invulling is nog niet volledig uitgekristalliseerd. Te denken valt aan kleinere auto’s, zoals de Renault Zoe, middelgrote auto’s, bijvoorbeeld Nissan Leaf, een sportwagen, Tesla Roadster, een busje, Nissan NV200, een e-scooter en een e-motor.”

Servicekosten

Afhankelijk van de vraag van bewoners en bezoekers van Wonderwoods wordt ook het aanbod aangepast, stelt Bot. “De auto’s worden gereserveerd, geopend en gesloten via een app. De huurder of de VVE geeft mensen toegang tot het systeem en beheert de gebruikers. We factureren als Arval een vast maandbedrag aan de VVE, die dit op haar beurt onderdeel heeft gemaakt van de maandelijkse servicekosten. Er wordt op dit moment gedacht aan twaalf tot vijftien voertuigen, maar ook dit aantal is nog niet definitief.”

Het is dus nog even afwachten hoe de bewoners zich gaan verplaatsen. “Het idee staat, de techniek is er en wordt vandaag de dag al door tientallen van onze klanten gebruikt, maar welke modellen daadwerkelijk beschikbaar zijn en geleverd gaan worden in 2021/2022, dat weten we nog niet”, aldus Bot.

Duurzame woontoren gaat Arval-auto’s delen | Fleet&Mobility

Duurzame woontoren gaat Arval-auto’s delen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Foto: Infocentrum Stationsgebied Utrecht

De gemeente wil met het project een gezond stedelijk leven realiseren. De oplevering laat nog even op zich wachten, maar wat al wel vast staat is dat Arval een mix aan EV’s en duurzame mobiliteit aan de bewoners van deze urban jungle ter beschikking stelt. De leasemaatschappij levert niet alleen de voertuigen, maar neemt ook het beheer, onderhoud en reinigen ervan voor haar rekening.

“Er komen geen parkeerplekken voor bewoners in het complex”, vertelt Arjos Bot, head of consulting & corporate vehicle observatory bij Arval Nederland, tijdens het relatie-event van de leasemaatschappij. “Er komen alleen parkeerplekken voor deelauto’s en –scooters die wij gaan neerzetten. De Arval-invulling is nog niet volledig uitgekristalliseerd. Te denken valt aan kleinere auto’s, zoals de Renault Zoe, middelgrote auto’s, bijvoorbeeld Nissan Leaf, een sportwagen, Tesla Roadster, een busje, Nissan NV200, een e-scooter en een e-motor.”

Servicekosten

Afhankelijk van de vraag van bewoners en bezoekers van Wonderwoods wordt ook het aanbod aangepast, stelt Bot. “De auto’s worden gereserveerd, geopend en gesloten via een app. De huurder of de VVE geeft mensen toegang tot het systeem en beheert de gebruikers. We factureren als Arval een vast maandbedrag aan de VVE, die dit op haar beurt onderdeel heeft gemaakt van de maandelijkse servicekosten. Er wordt op dit moment gedacht aan twaalf tot vijftien voertuigen, maar ook dit aantal is nog niet definitief.”

Het is dus nog even afwachten hoe de bewoners zich gaan verplaatsen. “Het idee staat, de techniek is er en wordt vandaag de dag al door tientallen van onze klanten gebruikt, maar welke modellen daadwerkelijk beschikbaar zijn en geleverd gaan worden in 2021/2022, dat weten we nog niet”, aldus Bot.