Leasing en verhuur

Laatste update:

Leasing Event | Niet iedereen gaat profiteren van groei in leasing

Luberto van Buiten (l) en Tex Gunning.

De setting: een huiskameropstelling – maar dan met de stoelen op 1,5 meter – in een 3D-printbedrijf. En uiteraard volledig online, op de studiogasten na. Zo zag het Leasing Event 2021 er uit, dat gisteren werd gehouden.

Terwijl het netwerken nog een jaar moet wachten, bleef het programma overeind, met topsprekers als crisisexpert Djuro Leideritz die 10 tips gaf om de crisis door te komen, Philips’ mobiliteitsmanager Pim de Weerd die uitlegde hoe het bedrijf zijn mobiliteit gaat invullen, tv-econoom Mathijs Bouman die de impact van de coronapandemie op macro-economisch niveau presenteerde, en een interview met Leaseplan-ceo Tex Gunning. Ook was er ruimte voor de presentatie van de Leasemaatschappij Top 60, een naslagwerk over de leasebranche dat Automotive-uitgever Mobility Media jaarlijks samenstelt.

Dat de private leasemarkt voor consumenten grote aantrekkingskracht heeft, daar is ook Leaseplan-ceo Tex Gunning van overtuigd. “De leasemarkt groeit de komende jaren enorm. Maar de prijzen gaan wel enorm omlaag. Dat vraagt om een volledig digitaal proces, waarmee je de kosten ook laag kunt houden. Die investering verdien je terug door schaalgrootte. Ik denk dat MKB-bedrijven alleen een rol kunnen spelen als ze zich bij zo’n digitaal platform aansluiten”, aldus Gunning in gesprek met hoofdredacteur Luberto van Buiten en Mathijs Bouman.

Bouman en Gunning waren het erover eens dat de auto veruit het populairste vervoermiddel blijft. “Het thuiswerken blijft wel standaard; niet volledig maar twee of drie dagen. De vraag naar auto’s blijft toenemen. Onze strategie blijft daarom ook uit gaan van de auto in plaats van een mobiliteitsplatform waarop je alles moet aanbieden. Variëteit in mobiliteit is er al jaren. Ik geloof niet dat iemand elke ochtend via een app gaat checken welke vervoermiddelen hij dan moet kiezen; de mens is een gewoontedier en irrationeel waar het gaat om mobiliteit. Ook bij carsharing zien we dat die auto’s uiteindelijk op een dag door één iemand wordt gebruikt, meestal om van en naar werk te gaan.”

Lees het hele artikel op Automotive-online.nl.

Leasing Event | Niet iedereen gaat profiteren van groei in leasing | Fleet&Mobility

Leasing Event | Niet iedereen gaat profiteren van groei in leasing

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Luberto van Buiten (l) en Tex Gunning.

Terwijl het netwerken nog een jaar moet wachten, bleef het programma overeind, met topsprekers als crisisexpert Djuro Leideritz die 10 tips gaf om de crisis door te komen, Philips’ mobiliteitsmanager Pim de Weerd die uitlegde hoe het bedrijf zijn mobiliteit gaat invullen, tv-econoom Mathijs Bouman die de impact van de coronapandemie op macro-economisch niveau presenteerde, en een interview met Leaseplan-ceo Tex Gunning. Ook was er ruimte voor de presentatie van de Leasemaatschappij Top 60, een naslagwerk over de leasebranche dat Automotive-uitgever Mobility Media jaarlijks samenstelt.

Dat de private leasemarkt voor consumenten grote aantrekkingskracht heeft, daar is ook Leaseplan-ceo Tex Gunning van overtuigd. “De leasemarkt groeit de komende jaren enorm. Maar de prijzen gaan wel enorm omlaag. Dat vraagt om een volledig digitaal proces, waarmee je de kosten ook laag kunt houden. Die investering verdien je terug door schaalgrootte. Ik denk dat MKB-bedrijven alleen een rol kunnen spelen als ze zich bij zo’n digitaal platform aansluiten”, aldus Gunning in gesprek met hoofdredacteur Luberto van Buiten en Mathijs Bouman.

Bouman en Gunning waren het erover eens dat de auto veruit het populairste vervoermiddel blijft. “Het thuiswerken blijft wel standaard; niet volledig maar twee of drie dagen. De vraag naar auto’s blijft toenemen. Onze strategie blijft daarom ook uit gaan van de auto in plaats van een mobiliteitsplatform waarop je alles moet aanbieden. Variëteit in mobiliteit is er al jaren. Ik geloof niet dat iemand elke ochtend via een app gaat checken welke vervoermiddelen hij dan moet kiezen; de mens is een gewoontedier en irrationeel waar het gaat om mobiliteit. Ook bij carsharing zien we dat die auto’s uiteindelijk op een dag door één iemand wordt gebruikt, meestal om van en naar werk te gaan.”

Lees het hele artikel op Automotive-online.nl.