Leasing en verhuur

Laatste update:

VZR publiceert leaseklantenreviews

Reviewplatform Opiness lanceert vandaag een rubriek voor autoleasemaatschappijen. In samenwerking met de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR), voorheen Vereniging Auto van de Zaak, worden op het zogenoemde Opiness voor autolease-platform klantbeoordelingen gepubliceerd.

VZR onderzoekt jaarlijks de prestaties van autoleasemaatschappijen. Het onderzoek wordt als basis gebruikt voor de jaarlijkse verkiezing Beste Leasemaatschappij van het Jaar. Een prijs die wordt uitgereikt op het Leasing Event, een samenwerking tussen Fleet&Mobility en VZR. De uitkomsten van dat onderzoek, waar 22 duizend VZR-leden aan meewerken, worden nu ook geplaatst op ‘Opiness voor autolease’.

Klachten
De rapportcijfers en motivaties zijn vanaf vandaag terug te vinden op het platform. “Maar ook uit te breiden”, benadrukt woordvoerder Janssen. “Het is een open platform. Leaserijders, ook niet-VZR-leden, kunnen op eigen initiatief een review plaatsen. Ook kunnen leasebedrijven die met een onderzoeksbureau werken hun klantenonderzoeken toevoegen, mits zij voldoen aan de voorwaarden van Opiness.” Dat zorgt volgens hem voor een gewogen oordeel. “Klanten zijn vaak geneigd pas een review te plaatsen als zij een klacht hebben. Dat kan een vertekend beeld geven. Nu worden allerlei data uit enquêtes, onderzoeken en reviews bij elkaar gebracht.”

Woordvoerder Remco Janssen vertelt dat er al prijsvergelijkers op het internet te vinden zijn, maar Opiness vergelijkt leasemaatschappijen juist op klantoordeel. “Dat doet het platform al langer voor onder andere autobedrijven, autoverzekeraars, maar ook kinderopvang, apotheken en energie-aanbieders. Opiness is in 2014 opgericht en heeft al meer dan een miljoen reviews online”, voegt hij toe.

Onafhankelijke feedback
Linda Schulte is samen met onder andere Zoover-oprichter Bas Rasker (investeerder) de oprichter van Opiness. “Het is voor potentiële klanten interessant om, voordat zij een keuze maken, de ervaringen van andere klanten te lezen om te zien of deze maatschappij bij hen past. Ook voor de leasebedrijven zelf is het essentieel om eerlijke en onafhankelijke feedback te krijgen en te kunnen verwijzen naar onafhankelijke klantreviews”, aldus Schulte.

Sandra Molenaar, directeur van VZR: “Wij doen als vereniging veel onderzoek onder onze leden. Openbaar maken hoe de leasebedrijven presteren zien wij ook als onze taak.”

De jaarlijkse enquête en de verwerking van de resultaten worden door onderzoeksbureau Tevreden.nl uitgevoerd. Leasemaatschappijen kunnen ook zelf enquêtes uitsturen naar hun klanten en vragen om een beoordeling. In december wordt op basis van de resultaten tijdens het Leasing Event (georganiseerd door Mobility Media, uitgever van Fleet&Mobility) de Beste leasemaatschappij van 2015-2016 gekozen door VZR.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
VZR publiceert leaseklantenreviews | Fleet&Mobility

VZR publiceert leaseklantenreviews

Redactie Redactie
• Laatste update:

VZR onderzoekt jaarlijks de prestaties van autoleasemaatschappijen. Het onderzoek wordt als basis gebruikt voor de jaarlijkse verkiezing Beste Leasemaatschappij van het Jaar. Een prijs die wordt uitgereikt op het Leasing Event, een samenwerking tussen Fleet&Mobility en VZR. De uitkomsten van dat onderzoek, waar 22 duizend VZR-leden aan meewerken, worden nu ook geplaatst op ‘Opiness voor autolease’.

Klachten
De rapportcijfers en motivaties zijn vanaf vandaag terug te vinden op het platform. “Maar ook uit te breiden”, benadrukt woordvoerder Janssen. “Het is een open platform. Leaserijders, ook niet-VZR-leden, kunnen op eigen initiatief een review plaatsen. Ook kunnen leasebedrijven die met een onderzoeksbureau werken hun klantenonderzoeken toevoegen, mits zij voldoen aan de voorwaarden van Opiness.” Dat zorgt volgens hem voor een gewogen oordeel. “Klanten zijn vaak geneigd pas een review te plaatsen als zij een klacht hebben. Dat kan een vertekend beeld geven. Nu worden allerlei data uit enquêtes, onderzoeken en reviews bij elkaar gebracht.”

Woordvoerder Remco Janssen vertelt dat er al prijsvergelijkers op het internet te vinden zijn, maar Opiness vergelijkt leasemaatschappijen juist op klantoordeel. “Dat doet het platform al langer voor onder andere autobedrijven, autoverzekeraars, maar ook kinderopvang, apotheken en energie-aanbieders. Opiness is in 2014 opgericht en heeft al meer dan een miljoen reviews online”, voegt hij toe.

Onafhankelijke feedback
Linda Schulte is samen met onder andere Zoover-oprichter Bas Rasker (investeerder) de oprichter van Opiness. “Het is voor potentiële klanten interessant om, voordat zij een keuze maken, de ervaringen van andere klanten te lezen om te zien of deze maatschappij bij hen past. Ook voor de leasebedrijven zelf is het essentieel om eerlijke en onafhankelijke feedback te krijgen en te kunnen verwijzen naar onafhankelijke klantreviews”, aldus Schulte.

Sandra Molenaar, directeur van VZR: “Wij doen als vereniging veel onderzoek onder onze leden. Openbaar maken hoe de leasebedrijven presteren zien wij ook als onze taak.”

De jaarlijkse enquête en de verwerking van de resultaten worden door onderzoeksbureau Tevreden.nl uitgevoerd. Leasemaatschappijen kunnen ook zelf enquêtes uitsturen naar hun klanten en vragen om een beoordeling. In december wordt op basis van de resultaten tijdens het Leasing Event (georganiseerd door Mobility Media, uitgever van Fleet&Mobility) de Beste leasemaatschappij van 2015-2016 gekozen door VZR.