Franse laadexploitant sluit meerderheid laadpalen wegens “materieel incident”

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Laadpaalexploitant Izivia heeft uit voorzorg 188 van de 213 snelladers in Frankrijk voor onbepaalde tijd gesloten. Er zouden “materiële incidenten” zijn geweest bij twee laadpalen. Volgens Franse media ging het hierbij om brandschade. De schade betreft alleen de laadpaal zelf en er hebben zich geen verdere incidenten voorgedaan met bijvoorbeeld mensen en voertuigen, aldus de leverancier in een statement. De voorvallen worden onderzocht door een onafhankelijke instantie.

De laadpalen die buiten gebruik zijn, zijn van fabrikant EVtronic, dat in 2018 werd overgenomen door EVBox. Inmiddels staat er ongeveer duizend van deze snelladers in Europa. Woordvoerder Job Karstens meldt desgevraagd aan Fleet&Mobility dat er geen reden is om het onderzoek Europabreed uit te voeren. “In overleg met Izivia is besloten eerst het Franse onderzoek af te wachten en de communicatie via hen te laten lopen.”

Izivia is om een reactie gevraagd.

Franse laadexploitant sluit meerderheid laadpalen wegens “materieel incident” | Fleet&Mobility

Franse laadexploitant sluit meerderheid laadpalen wegens “materieel incident”

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Laadpaalexploitant Izivia heeft uit voorzorg 188 van de 213 snelladers in Frankrijk voor onbepaalde tijd gesloten. Er zouden “materiële incidenten” zijn geweest bij twee laadpalen. Volgens Franse media ging het hierbij om brandschade. De schade betreft alleen de laadpaal zelf en er hebben zich geen verdere incidenten voorgedaan met bijvoorbeeld mensen en voertuigen, aldus de leverancier in een statement. De voorvallen worden onderzocht door een onafhankelijke instantie.

De laadpalen die buiten gebruik zijn, zijn van fabrikant EVtronic, dat in 2018 werd overgenomen door EVBox. Inmiddels staat er ongeveer duizend van deze snelladers in Europa. Woordvoerder Job Karstens meldt desgevraagd aan Fleet&Mobility dat er geen reden is om het onderzoek Europabreed uit te voeren. “In overleg met Izivia is besloten eerst het Franse onderzoek af te wachten en de communicatie via hen te laten lopen.”

Izivia is om een reactie gevraagd.