Radiuz lanceert brede mobiliteitskaart

Redactie Redactie
• Laatste update:

Groot verschil met andere kaarten is dat Radiuz onafhankelijk is, zegt directeur Ralph Hooglandt. “Wij kennen geen beperkingen aan de poort en bieden zelfs diensten aan van concurrerende ondernemingen.” Als voorbeelden noemt hij de tankpassen van Travelcard en Multitankcard en de parkingcards van Parkline en Yellow Brick, maar ook de NS Business Card: “Daarmee kun je bij de NS terecht en auto’s huren via Greenwheels, maar reizen op de netten van concurrerende spooraanbieders en met de tram, bus of metro kan weer niet. Bij ons is dat allemaal wel mogelijk.”

Voorlopig krijgen de klanten van Radiuz twee kaarten, waaronder een OV-chipkaart. Technisch is integratie geen probleem, zegt Hooglandt, maar op dit moment mag het nog niet. “In de voorwaarden van de uitgever van de OV-chipkaart, TLS, staat namelijk dat deze kaart niet voor andere doeleinden mag worden gebruikt en daar valt een deel van de diensten die wij aanbieden nu wel onder.”

Plannen
Volgend jaar oktober wil Hooglandt tienduizend klanten hebben, zowel corporate als afkomstig uit het mkb en zzp’ers. “Ook voor die laatste groep is Radiuz de moeite waard”, zegt hij, “want de gebruikers krijgen één maandelijkse factuur voor alle afgenomen diensten. Geknoei met bonnetjes is dan verleden tijd.” Daarnaast wil Hooglandt het aantal functies van de kaart binnen een jaar uitbreiden. “Het hangt er vanaf waar vraag naar is, maar denk bijvoorbeeld aan het regelen van vergaderlocaties, teleconferencing of het reserveren en betalen van zakenreizen, hotels en restaurants.”

Aanvragen van kaarten kan via internet. Voor grotere ondernemingen is er de mogelijkheid voor een pilot binnen het bedrijf. Na afloop worden de data geanalyseerd en vergeleken met die van werknemers zonder Radiuz-kaart.

Radiuz lanceert brede mobiliteitskaart | Fleet&Mobility

Radiuz lanceert brede mobiliteitskaart

Redactie Redactie
• Laatste update:

Groot verschil met andere kaarten is dat Radiuz onafhankelijk is, zegt directeur Ralph Hooglandt. “Wij kennen geen beperkingen aan de poort en bieden zelfs diensten aan van concurrerende ondernemingen.” Als voorbeelden noemt hij de tankpassen van Travelcard en Multitankcard en de parkingcards van Parkline en Yellow Brick, maar ook de NS Business Card: “Daarmee kun je bij de NS terecht en auto’s huren via Greenwheels, maar reizen op de netten van concurrerende spooraanbieders en met de tram, bus of metro kan weer niet. Bij ons is dat allemaal wel mogelijk.”

Voorlopig krijgen de klanten van Radiuz twee kaarten, waaronder een OV-chipkaart. Technisch is integratie geen probleem, zegt Hooglandt, maar op dit moment mag het nog niet. “In de voorwaarden van de uitgever van de OV-chipkaart, TLS, staat namelijk dat deze kaart niet voor andere doeleinden mag worden gebruikt en daar valt een deel van de diensten die wij aanbieden nu wel onder.”

Plannen
Volgend jaar oktober wil Hooglandt tienduizend klanten hebben, zowel corporate als afkomstig uit het mkb en zzp’ers. “Ook voor die laatste groep is Radiuz de moeite waard”, zegt hij, “want de gebruikers krijgen één maandelijkse factuur voor alle afgenomen diensten. Geknoei met bonnetjes is dan verleden tijd.” Daarnaast wil Hooglandt het aantal functies van de kaart binnen een jaar uitbreiden. “Het hangt er vanaf waar vraag naar is, maar denk bijvoorbeeld aan het regelen van vergaderlocaties, teleconferencing of het reserveren en betalen van zakenreizen, hotels en restaurants.”

Aanvragen van kaarten kan via internet. Voor grotere ondernemingen is er de mogelijkheid voor een pilot binnen het bedrijf. Na afloop worden de data geanalyseerd en vergeleken met die van werknemers zonder Radiuz-kaart.